Jana Earl: Hlavne pomaly a postupne

www.janaearl.com

"Ak sme sa počas chladnejších mesiacov trošku opustili – áno, stalo sa to aj mne –, dostať späť do formy by sme sa mali hlavne pomaly. Pretože ak sa ponáhľame, je veľmi pravdepodobné, že to nezvládneme,“ upozorňuje blogerka, výživová poradkyňa a osobná trénerka Jana Earl. Odporúča nemať v hlave len peknú postavičku v plavkách, ale dbať o seba po celý rok. K tomu vám dopomôžu jej štyri rady nad zlato:

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Moje cvičenia sú prevažne s vlastnou váhou. Krása tohoto cvičenia je v tom, že náročnosť cvičení si môžeme prispôsobiť svojim potrebám, od začiatočníkov až po pokročilejších. . . Prečítajte si článok Výhody a zásady cvičenia s vlastnou váhou, ktorý som napísala pre @generali.balans, kde nájdete mnoho ďalších zaujímavých článkov, či už odomňa, alebo od iných zaujímavých ľudí. (Link na článok v profile) . 📷 @bydiorama . . . . . #generali #generalibalans #zdravie #zdravyzivotnistyl #zdravyzivot #vzdravomtelezdravyduch #jana #janaearl #fit #fitness #fitnessblog #fitnessblogger #blogger #slovakblogger #fitnessmotivation #igfit #igfitness #fitnessgirl

Príspevok, ktorý zdieľa Jana Earl (@janaearl_com),

1. Nehladujte 
Ak jete málo alebo nepravidelne, telo nevie, kedy môže očakávať ďalší prísun energie, preto má tendenciu všetko si uložiť na horšie časy. Máte niekedy pocit, že priberiete aj z malého kúska čokolády? Možno je to pravda. Naopak, ak jedávate pravidelne, telo nemá potrebu si nič ukladať a zbavuje sa tukových zásob. Vyvážená a kvalitná strava zaručí prísun živín, preto sa snažte jesť veľa zeleniny, ovocia, strukovín, chudého mäsa, celozrnných výrobkov a čo najmenej spracovaných potravín.

2. Neponáhľajte sa!
Nie nadarmo sa hovorí, že trpezlivosť ruže prináša. „Veľmi často sa stáva, že niekto začne pravidelne cvičiť, upraví si stravu, ale ak za dva týždne nevidí výsledky, vzdá to. Preto mnohí skúšajú rôzne diéty a detoxy, ktoré možno krátkodobo fungujú, ale nie sú udržateľné a môžeme si nimi skôr uškodiť,“ hovorí Jana. Vypestovať si zdravé a dobre vyzerajúce telo môže podľa nej niekomu trvať pol roka aj viac. „Dôležité však je, že sa nakoniec dostanete tam, kam chcete. Snažte sa neporovnávať s druhými. Každý je iný a niekto musí denne drieť pre to, čo má druhý ako samozrejmosť.“

3. Malé zmeny robia veľké rozdiely
Ak sa snažíme robiť veľa zmien naraz, vznikne z toho chaos a po krátkom čase to radšej vzdáme. Zmeniť stravu aj začať cvičiť môže byť veľmi náročné, preto je lepšie robiť malé kroky. „Napríklad chodiť viac peši, po schodoch namiesto výťahu, zameniť biele pečivo za celozrnné. Ak ste nikdy necvičili, nevrhnite sa hneď do prepracovaného tréningového plánu, ale prvé dva týždne začnite rýchlou chôdzou alebo poklusom 30-45 minút, aby si vaše svaly, kĺby a srdce zvykli na zmeny,“ radí blogerka.

4. Menej je viac
„Boli časy, keď som cvičila sedemkrát do týždňa aj dve hodiny denne, ale výsledky boli prekvapivo slabé. Vtedy som nevedela, že priveľa cvičím a veľmi málo jem. Potom som si naštudovala knihy o ľudskom tele a pochopila som, ako funguje. Bola som na seba príliš tvrdá a vytvorila som si stres,“ priznáva Jana, ktorá sa efektívnemu cvičeniu a zdravému stravovaniu venuje už niekoľko rokov. Osvedčili sa jej vysokointenzívne intervalové tréningy (HIIT) s vlastnou váhou trikrát do týždňa. „Musím vynaložiť omnoho viac energie, a tým spaľujem viac tukov, takže cvičím oveľa efektívnejšie. Pritom takéto tréningy netrvajú dlhšie ako 25 minút. Nemusia však sadnúť každému. V tom prípade si nájdite to svoje, čo vás baví a vyhovuje vám.“