Určite to poznáte. Tie kilá, ktoré sa na vaše telo nalepili po pôrode, prípadne po sviatkoch, keď ste neodolali všetkým tým zákuskom, sa držia ako kliešte. Ovísajú vám na zadku, krčia na bruchu a vy si zrazu poviete – dokelu, potrebujem schudnúť. Samozrejme, existuje veľa spôsobov, ako sa tých kíl zbaviť, lenže diéty obvykle nefungujú, takže najúčinnejšie je zmeniť životný štýl. Tým, že začnete cvičiť, upravíte si stravu a budete žiť aktívnejšie. Lenže čo robiť vtedy, ak ste sa aj začali hýbať, kúpili si permanentku do fitka alebo na lekcie jogy a ručička na váhe stále zostáva stáť? Asi niekde robíte chybu.

1. Necvičíte správne

Makáte takmer každý deň a a na vašom tele to vôbec nevidieť? A všetka námaha vo fitku alebo pri domácom cvičení sa nikde neukazuje? Problém môže byť v nesprávnom zostavení tréningu. „Možno je príliš silový a chýba mu kardio. Možno je príliš zameraný na rovnaké partie tela, čo v preklade znamená, že ak jeden deň dávate zabrať bruchu pri sklápačkách a na ten ďalší sa idete udrepovať do bezvedomia, efekt určite nebude taký, ako keď do cvičenia zapojíte celé telo. Každý dobrý tréner vám povie, že záleží aj na správnej technike cvičenia. Ak trebárs pri planku nezapojím celý core, čiže jadro a vnútorné svalstvo, nezatlačím päty dozadu a držím sa v tejto pozícii len chrbtom a silou vôle, telo sa vôbec neposilňuje a navyše si koledujem o bolesti,“ upozorňuje Jana Šimkovičková, špecialistka na jogu, fitnes a zakladateľka portálu cvičte.sk.Technicky správne cvičenie je podľa nej dôležité aj preto, aby sme sa vyhli bolestiam, pretože to sa potom ťažko napráva. „Keď som s trénerkami zostavovala videotréningy Super Body, podľa ktorých sa dá cvičiť aj v pohodlí domova, stále som pri cvičení upozorňovala, že správna technika a predvedenie je to najdôležitejšie.“

Expertka na jogu a fitnes Jana Šimkovičová vie, aké chyby pri cvičení nás oberajú o štíhlu postavu
Expertka na jogu a fitnes Jana Šimkovičová vie, aké chyby pri cvičení nás oberajú o štíhlu postavu
Zdroj: archív