Prečo by ste ju mali zaradiť do vášho jedálničku?

Napomáha tráveniu, reguluje hormóny, vyživuje detoxikačné orgány a zabezpečuje správnu cirkuláciu krvi. Okrem toho posilňuje imunitný systém, znižuje pravdepodobnosť vzniku žlčových kameňov, nadúvania, rakoviny hrubého čreva a všetky ochorenia s ním súvisiace.

Zelenina je veľmi dobrým zdrojom vitamínov. Môžete ju uvariť alebo zjesť aj surovú.
Zelenina je veľmi dobrým zdrojom vitamínov. Môžete ju uvariť alebo zjesť aj surovú.
Zdroj: Shutterstock

Zelenina je najlepším zdrojom vlákniny

Preto by ste mali jesť zeleninu, ktorá obsahuje minerály, vitamíny a antioxidanty, ako je kapusta, brokolica, karfiol, rukola a kel. Nezabúdajte ani na fazuľu, cícer, orechy a šošovicu. Mandle a vlašské orechy nás počas dňa zasýtia a okrem toho sú pre naše telo ľahko stráviteľné. Skúste nimi nahradiť sladkosti či nezdravé čipsy.

Zelené plody sa postarajú o pozitívne zmeny vo vašom fyzickom zdraví. Všeobecné denné odporúčanie je šesť až osem šálok. Netreba sa báť experimentovať. Listovú zeleninu ľahko pridáte do smoothie, polievky alebo šalátu.