Prečo by ste ju mali zaradiť do vášho jedálničku?

Napomáha tráveniu, reguluje hormóny, vyživuje detoxikačné orgány a zabezpečuje správnu cirkuláciu krvi. Okrem toho posilňuje imunitný systém, znižuje pravdepodobnosť vzniku žlčových kameňov, nadúvania, rakoviny hrubého čreva a všetky ochorenia s ním súvisiace.

Zelenina je veľmi dobrým zdrojom vitamínov. Môžete ju uvariť alebo zjesť aj surovú.
Zelenina je veľmi dobrým zdrojom vitamínov. Môžete ju uvariť alebo zjesť aj surovú.
Shutterstock

Zelenina je najlepším zdrojom vlákniny

Preto by ste mali jesť zeleninu, ktorá obsahuje minerály, vitamíny a antioxidanty, ako je kapusta, brokolica, karfiol, rukola a kel. Nezabúdajte ani na fazuľu, cícer, orechy a šošovicu. Mandle a vlašské orechy nás počas dňa zasýtia a okrem toho sú pre naše telo ľahko stráviteľné. Skúste nimi nahradiť sladkosti či nezdravé čipsy.

Zelené plody sa postarajú o pozitívne zmeny vo vašom fyzickom zdraví. Všeobecné denné odporúčanie je šesť až osem šálok. Netreba sa báť experimentovať. Listovú zeleninu ľahko pridáte do smoothie, polievky alebo šalátu.