Reklama

Veľká beauty dilema: Prírodná kozmetika, áno či nie? Má zmysel nahradiť ňou overené krémy?

Je  prírodná kozmetika pre pleť naozaj lepšia ako tá bežná?

Zdroj: Mohito

Reklama

Prečo by sme krémy z parfumérie či drogérie mali vymeniť za prírodnú kozmetiku? A sú vôbec také účinné?

Najnovšie na nás zo všetkých strán žmurkajú flakóny, tégliky či fľaštičky s nálepkou prírodná kozmetika. A my odušu lúštime miniatúrne písmenka na obaloch obľúbených krémov, aby sme zistili, koľko je v nich chémie. Zrazu nás zaujíma, že parabény sú konzervanty, ktoré zabezpečia dlhšiu trvanlivosť výrobku. Že silikóny, čiže tuky vyrobené z ropy, dokážu udržať na pokožke vlhkosť, takže sa miešajú do mejkapov aj kondicionérov. A sulfáty? Vďaka nim všetko krásne pení, takže bežné mydlo či vlasové produkty sa bez nich nezaobídu. Lenže donedávna nám chémia v beauty výbave až tak nevadila, prečo zrazu tá zmena?Dermatológovia tvrdia, že za to môžu kožné problémy ako ekzémy a alergie, a určite aj ekologickejšie rozmýšľanie. Veď nepotrebujeme doktorát z organiky, aby sme pochopili, že chemické zložky obsiahnuté v kozmetike potom končia vo vode a v pôde. A planéta dostáva zabrať, aby ich odbúrala. Ak vôbec. Výskumy americkej marketingovej agentúry The Benchmark Company potvrdili, že dnes prírodnú a organickú kozmetiku najviac nakupujú ľudia narodení v 90. rokoch. Áno, tí sú odchovaní na internete a tak vedia, že zdravší prístup nestačí zaviesť len na jedálny lístok, ale aj do kúpeľne. A tak sa prírodná kozmetika stala hitom, ale aj nevyhnutnosťou pre prírodu.

Zdroj: Mohito

Nepotrebujeme doktorát z organiky, aby sme pochopili, že chemické zložky obsiahnuté v kozmetike potom končia vo vode a v pôde. A planéta dostáva zabrať, aby ich odbúrala. Ak vôbec.

 

Aj hviezdy sú prírodné

Na prírodné produkty prisahá trebárs Adela Banášová.  Moderátroka už pred rokmi priznala, že si na tvár a telo snaží nanášať čo najmenej chémie, aj herečka Kristína Svarinská sa v jednom momente rozhodla, že chce sebe a svojmu telu dávať to najlepšie. „Mám citlivú pleť, takže aj kozmetiku si vyberám podľa toho, čo obsahuje, pozorne študujem, koľko prírodných zložiek a koľko derivátov v sebe má. Všetko sa ešte len učím a som iba na začiatku, ale vidím že aj ľudia okolo mňa sa o to začínajú čoraz viac zaujímať," tvrdí Kristína. Aj priekopníčka tejto green vlny, Tata Harper, ktorá pred desiatimi rokmi založila vlastnú líniu zelenej kozmetiky, začala tým, že jej otec ochorel na rakovinu. A tak si začala všímať, že aj obsah jej poličky je toxický. Že aj jej obľúbený mejkap či telové mlieko má v sebe kopu chémie. „Keď som v obchode hľadala prírodnú kozmetiku, ukázali mi nejaký krém s ružami. No keď som si prečítala zloženie, medzi ingredienciami bol aj okrem priemyselných chemikálií a parabénov aj polypropylénglykol. Zložka, ktorá ide do nemrznúcej zmesi," spomína rodáčka z Kolumbie, ktorú to tak šokovalo, že sa pustila do vlastnej línie kozmetiky. Luxusnej a organickej. Lenže oplatí sa vôbec investovať do produktov, ak obsahujú "iba" výťažky bylín či kvetov, ktoré rastú na poli alebo si ich môžeme natrhať na lúke? Funguje vôbec prírodná kozmetika podobne ako tá, na ktorú sme boli zvyknuté? Tata Harper a aj odborníci na krásu tvrdia, že určite áno. Pretože značky, ktoré vyrábajú takúto kozmetiku, spolupracujú so skúsenými biochemikmi, botanikmi aj biológmi. A sústavne pracujú na vývoji nových produktov tak, aby v nich bolo čo najviac prírodných zložiek a minimum chémie. Navyše, sú pod prísnou kontrolou, takže ak na obale vidíte nápis, že 99 percent zložiek pochádza z prírody, nie je to reklamný trik, ale fakt. Pretože nálepku prírodná kozmetika môžu niesť iba produkty, ktoré ňou naozaj sú a ktoré spĺňajú kritériá na toto označenie.

Zdroj: Dulcia

Deodorant z citrónovej trávy,Dulcia Natural, 6,90 eur

Zelené Slovensko

Našťastie, aj Slovensko rozbehlo podobnú zelenú vlnu. Lucia Klebercová mala problémy s pleťou, tak si s manželom Róbertom založila beauty značku Dulcia Natural, ktorá prisahá na bylinky a obsahuje maximálny podiel bio zložiek. Ľahučké séra, pleťové vody, aj tuhé deodoranty, to všetko Dulcia vyrába a okrem byliniek do produktov pridáva ešte čosi navyše, vášeň. Chemička Martina Horváthová si spolu s priateľom Marekom zase spustila  značku two cosmetics, ktorá sa môže pochváliť tým, že ručne vyrába 100% prírodné produkty, vhodné aj pre vegánov. V ich ponuke nájdete balzamy na pery, tuhé mydlá, šumivky do kúpeľa, tuhé šampóny, kondicionéry, telové maslá, sprchové želé, ale aj pleťové oleje či hydratačné séra. To všetko na prírodnom základe. Trojnásobná mamička Martina Hadidom, ktorá je už roky zanietenou vegánkou, je zakladateľkou   prírodnej  bio kozmetiky Naomi a na princípe made in príroda funguje aj beauty značka ala Palla, ktorú vymyslela známa dermatologička Alena Pallová. Podľa nej je miešanie receptúr a kozmetických produktov veľká veda a  tím odborníkov na ňom pracuje aj celé mesiace. „Suroviny používame prírodné a prírode identické. Aktívne látky vyberáme z celého sveta a len také, ktoré majú svoju účinnosť potvrdenú klinickými štúdiami. Navyše, výrobky balíme do sklenených obalov, pretože sklo je najeokogickejší materiál,“ tvrdí riaditeľka ala Palla, ktorá sa môže pýšiť nálepkou prírodná. Rovnako ako Mark face and body, tú tvoria traja nadšenci zo Slovenska, ktorí najskôr z kávy vytvorili telový píling a dnes majú v ponuke aj voňavé pílingy na tvár, balzamy na pery či výživné pleťové oleje. „Mark face and body je vyrábaná ručne na Slovensku. Naša prírodná kozmetika verí v silu prírody, v jej prirodzenú liečivú a ochrannú schopnosť a v každom produkte je ukrytá jednoduchá a čistá forma jej účinných látok,“ hovoria zakladatelia Mark face and body, ktorá má tiež základ v prírodných receptúrach. A ženy, ktoré takéto produkty používajú, sa vôbec nemusia báť, že by  krémy, séra či pleťové oleje, v ktorých je minimum chémie a o to viac prírody,  boli  menej účinné. Práve naopak, pokožka sa vám za takúto veľkú a účinnú porciu prírodných látok iba poďakuje a planéta tiež.

MARK Hyaluronic Acid Serum je hydratačný zázrak prírody s koncentrovanou formou až 1 % kyseliny hyalurónovej, ktorá dodá pokožke intenzívnu hydratáciu, 19,95 eur MARK

Zdroj: ala Palla,

Výživný pleťový krém s výťažkami ženšenu, ala Palla, 80 eur

Zdroj: Naomi

Pleťový krém s výťažkami ženšenu, Naomi, 25 eur

Zdroj: Nobilis Tia

Hyalurónové sérum, Nobilis Tilia, jedinečné hydratačné účinky kyseliny hyalurónovej a prasličky sa starajú o sviežosť pleti, 11, 20 eur

Zdroj: two cosmetics,

Ružový pleťový hydrolát, two cosmetics, 8,90eur

Zdroj: Dulcia

Spevňujúce sérum proti vráskam, Dulcia, 19,90 eur

 

Viac informácií o tom, prečo sa oplatí staviť na prírodnú kozmetiku, si pozrite v priloženom videu, kde všetko prezradí  Lucia Klebercová, zakladateľka značky Dulcia Natural:

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Prečo používať prírodnú kozmetiku? Lebo je v nej menej chémie a planéta sa vám za to poďakuje