Ten je ale rozkošný! „No povedz, nie je sladký? Ja sa s ním skrátka MUSÍM odfotiť!“ rozplývala sa moja známa Beáta. Aby bolo jasné, nehovorila ani o peknom spevákovi, ktorého stretla po koncerte, ani o svojom najnovšom sexi objave. Zamilovala sa do donutu. Klasického s ružovou polevou a minimarshmallows, aký nájdete v potravinách za necelé euro. Bol už na pohľad neodškriepiteľne sladký, úplné diabetické peklo.
Koľko mal kalórií, sacharidov a tukov a ako dlho by trvalo, kým by ho vypotila na spinningu, sme však riešiť nemuseli. Pretože onen donut nebol určený na jedenie. Beátu zaujímalo iba jediné: aký filter použiť, aby vyzeral čo najlepšie na Instagrame. Tak čo, zdá sa vám to povedomé?
Kokteil na Instagram
Kto ešte nehodil na sieť felfie, teda food selfie, nech zdvihne ruku. Jedlo je totiž jednou z najfotogenickejších záležitostí a ak ho cvaknete správne, môžete sa aj vy stať osobou, ktorú sa oplatí followovať. Kto by už len odolal chutným fotkám mafinov, cupcakov, šalátikov, drinkov, street foodu, kokteilov a fresh sendvičov?
Ak práve krútite hlavou, že ľudia dnes žijú v nejakom šialenom vesmíre, kde nikto neprejde okolo hot dogu bez toho, aby si ho nehodil okamžite na sieť, vitajte v klube. Progres sociálnych sietí je však nezastaviteľný a asi nemá zmysel mudrovať, že naše staré mamy boli celé bez seba, keď mohli odhodiť motyku a rýchlo zjesť na družstve chlieb s masťou, a nie si ho fotiť do rodinného albumu. Sociálne siete ustavične posúvajú hranice, zdokonaľujú sa a prispôsobujú svojim používateľom.
Každý rok vznikajú nové termíny do food slovníkov a zostavujú sa rebríčky hashtagov, ktoré vám priradia čo najviac followerov. Felfie, foodie, foodaholic, foodspo, foodporn alebo, už škaredšie, keď to so svojím vzťahom k jedlu preháňate – foodiot. Lenže jedlo a sociálne siete sú kombinácia, s ktorou sa nedá neuspieť, no a spoločnosti sa zasa snažia predbiehať s produktmi, aby zákazníkom poskytli niečo extra. Ako napríklad americká firma Sonic, ktorá na počesť Instagramu vymyslela štvorcové kokteily. Áno, štvorcové.
Tie sa totiž najlepšie fotia na Instagram a vy tak nemusíte ani rozmýšľať nad uhlom, ako svoj shake správne nafotiť, ani používať appky ako NoCrop. Kokteily vo štvorcových pohároch predsa vyzerajú dobre zhora aj spredu. Firma svoje #squareshakes predstavila pred pár týždňami na festivale Coachella a kto si ich hodil na sieť, nemusel za food vynález roka dať ani cent. Reklama je predsa najsilnejšia zbraň.
Čítajte viac:
Epidémia, ktorej sa nikto nevyhne: SELFIE je šialený biznis
Vedia to robiť
Už v minulom čísle sme vám predstavili foodblogerky, ktoré dávno pochopili silu dobrej fotografie obľúbeného jedla. Dnes im platí blog nielen účty, ale aj dovolenky, oblečenie, techniku, účasť na týždňoch módy alebo exkluzívne spolupráce s dizajnérskymi gigantmi. Okrem toho vlastniť atraktívne znejúcu doménu a dokázať aspoň trochu fotiť však potrebujete to najdôležitejšie – vedieť sa odlíšiť od blogerskej mafie a vymyslieť niečo, čo zatiaľ nikto nemá.
Tak ako Indonézanka Melissa Hie, ktorej patrí blog a instagramový účet Girleatworld. Za prvých osem dní existencie profilu na Instagrame získala neuveriteľných sedemtisíc followerov. Šikovná blogerka si dokumentuje všetky cestovateľské zážitky aj prostredníctvom kulinárskych špecialít a na svoje street food fotky hľadá tie najlepšie miesta. Napríklad organickú zmrzlinu cvakne v levanduľovej záhrade, koláčik v tvare pandy či Hello Kitty donut s výhľadom na Tokio, trojitú porciu zmrzky v uliciach talianskych miest, obložený bagel v Londýne, jahody s čokoládovou polevou na La Grand-Place v Bruseli.
Melissin profil sa stal takým obľúbeným, že dnes má vyše tristotisíc fanúšikov a každý deň pribúdajú stovky ďalších. A keď už sme pri tých úspešných profiloch, poznáte Taste of Streep? Grafická dizajnérka Stephanie Raye z Brooklynu trápi Photoshop fotomontážami herečky Meryl Streep a jedla, takže keď si kliknete na jej instagramový účet, nájdete Meryl usadenú v krevetovom kokteili, oprenú o banana split, vyskakujúcu z torty alebo relaxujúcu na avokádovej hrianke. A všetci padajú z jej nápadu do mdlôb. Tomu sa hovorí biznis plán! Takže aspoň viete, čo môžete robiť, ak vás znudí váš džob.
Čítajte viac:
Takto chutí svet: Originálny spôsob, ako zdokumentovať cestu okolo sveta