Zdravý životný štýl je dnes alfou a omegou obrovskej skupiny ľudí. A priznajme si, že pri pohľade na dokonalé stravovanie, krásne telá a skvelý život plný entuziazmu im tak trochu závidíme. Prinášame vám preto niekoľko zdravých zásad, pomocou ktorých sa svojmu snu o niečo priblížite. Zoznam má na svedomí výživový poradca Andy Bellati. Jeho snahou bolo vypestovať u ľudí zdravé návyky, ktoré im pomôžu vidieť prvé výsledky už v priebehu jedného týždňa a tým trochu postrčiť správne nadšenie pre zdravšiu cestu životom.

Čítajte viac:

FOTO VNÚTRI To je premena: Schudla vďaka pozitívnemu mysleniu a teraz inšpiruje iných!

ÁNO

  1. Je dôležité dodržiavať správny pitný režim. Voda je základ všetkého. Pri nedostatku vody sa zmenšujú bunky, ktoré sú pre telo nevyhnutné. A žiadne sladené nápoje! Voda šetrí kalórie na tisíce.
  2. Telo potrebuje určitú dávku sodíka, ale netreba to preháňať. Preto so sójovou omáčkou radšej opatrne. Okrem sodíka totiž obsahuje aj dosť veľa soli. Tá spôsobuje zadržiavanie vody v tele. Preto tie opuchy a celulitídy.
  3. Vláknina naša každodenná, ovocie, zelenina a strukoviny. Tieto potraviny by sa vo vašom jedálničku mali objavovať často. Nielen, že dobre zasýtia, ale dokonale prečistia organizmus. Takže paprika, kel, brokolica. Všetko zelené je váš kamarát.
  4. Menšie porcie v častejších intervaloch majú tiež svoju výhodu. Vedeli ste, že porcie v reštauráciách od roku 1970 zväčšili až o 138% svoj obsah? Preto sa netreba čudovať zvyšujúcemu sa percentu obezity. Najlepšie je zjesť len toľko, aby sme nemali pocit prejedenia. Jeme preto aby sme žili, nežijeme aby sme jedli!

Rozmanitá strava je základ
Rozmanitá strava je základ
pinterest.com/robolikesifit.com

Foto:pinterest.com/robolikesifit.com

Čítajte viac:

Osviežte sa silou ovocia: Tieto 4 fresh drinky nabité vitamínmi si zamilujete

NIE

  1. Detox založený na ovocných šťavách neexistuje! Tobôž nie na tých z obchodu. Takéto šťavy sú väčšinou len koncentrátom, ktorý je plný cukru a éčok. Okrem toho, výlučné pitie vody, džúsov alebo iných tekutín po dobu viacerých dní bez akejkoľvek inej stravy môže narobiť viac škody ako osohu. Aj obyčajné rozkolísanie hladiny cukru môže mať desivé následky.
  2. Redukčné diéty zameriavajúce sa na odstránenie niektorých živín z tela tiež nie sú správnym rozhodnutím. Je iné niečo obmedziť a vyradiť. Pri vyradení gluténu si telo nájde iný zdroj sacharidov. Problém je, že zatiaľ čo pri klasických sacharidoch telo spotrebúva aj iné výživné látky, pri produktoch, ktoré ich nemajú telo žiadnu inú výživu nedostáva. Preto napríklad z medu použije len cukor a ostatok je prakticky odpad.
  3. A pozor, toto je oznam pre večné rátačky energetickej hodnoty. Nie je kalória ako kalória. Možno má ten jogurt menej kalórií ako ten čo chcete, ale určite nemá ani toľko výživných látok, koľko telo skutočne potrebuje. Zväčša sa rozdiel medzi kalóriami a výživovými látkami kompenzuje prostredníctvom sodíka, ktorý dokáže nepekne potrápiť tráviacu sústavu.
  4. A na záver len jedna rada. Nikdy nečakajte zázraky! Týždeň neupraví vašu postavu do dokonalosti, ale určite pocítite prvé pozitívne zmeny. Trávenie bude plynulejšie, bruško plochejšie, vy sa budete cítiť lepšie, čo sa odrazí aj na pleti, vlasoch a nechtoch. V zdravom tele žije predsa zdravý duch.

Čítajte viac:

Byť štíhlejšia a FIT je EASY: Manuál, podľa ktorého to dokáže každá z vás!

Je TOTO vôbec možné? Robin schudla neuveriteľných 133 kíl a obvinili ju z podvodu

Zatočte s tukovými zásobami: Toto je jedálniček, ktorý vám s tým pomôže!

Dokázal, že možné je naozaj všetko: Stal sa crossfitovým trénerom napriek tomu, že nemá nohy!

Top 5 zabijakov peknej postavy: Čo vás najviac brzdí dopracovať sa k štíhlej línii?