ZLEPŠÍ NAŠU KONCETRÁCIU A PRINESIE NOVÚ ZÁSOBU ENERGIE

Výhodou zelenej zeleniny je, že obsahuje bohaté zásoby chlorofylu, látky, ktorá pomáha krvi roznášať kyslík do celého tela. Okysličená krv je totiž dôležitá pre správne fungovanie organizmu, no zároveň ovplyvňuje aj úroveň našej koncentrácie. Keď máme problém sústrediť sa na prácu, prvé, čo urobíme je, že otvoríme okno. Nadýchame sa čerstvého vzduchu a kyslíková výmena spôsobí, že naše mozgové bunky začnú pracovať efektívnejšie. Presne takto pracuje chlorofyl, akurát jeho účinok v našom tele nepociťujeme tak nárazovo. Jeho pôsobenie sa uvoľňuje postupne, preto sme vďaka nemu produktívnejší počas celého dňa. Okrem toho obsahuje aj bohaté zásoby vlákniny, ktorá prispieva k správnemu fungovaniu tráviacej sústavy. Ideálne je však konzumovať surovú, tepelne neupravovanú zelenú zeleninu, ktorá je na vitamíny a minerálne látky najbohatšia.

ZBAVÍ NÁS STRESU

Zelená zelenina priaznivo pôsobí aj na našu nervovú sústavu. Pomáha eliminovať pocity stresu a nervovú vypätosť, čím v konečnom dôsledku pôsobí aj na zníženie cholesterolu v našej krvi. Výsledkom je preto zdravšia cievna sústava a aj lepší celkový zdravotný stav. Netreba zabúdať, že menej stresu a pevnejšie nervy dosť podstatne zlepšujú aj naše vzťahy s okolím a na pracovisku, vďaka čomu môžeme kľudne povedať, že zelená zelenina priaznivo pôsobí aj na kvalitu nášho spoločenského života.

Zelenina obsahuje množstvo vitamínov a zdraviu prospešných látok.
Zelenina obsahuje množstvo vitamínov a zdraviu prospešných látok.
Zdroj: Shutterstock

MÁ VÝZNAM PRE NAŠE KOSTI

Okrem priaznivého vplyvu na koncentráciu má však zelená zelenina výborný vplyv aj na naše kosti. Špenát, brokolica či kapusta obsahuje bohaté zásoby vápnika, vitamínu C, draslíka či horčíka, ktoré udržiavajú našu opornú sústavu pevnú a odolnú.