Pravdepodobne vám vyšlo, že chcete byť bohyňou za krátky čas a minimum peňazí. Tak sa pripravte - začiatok bude tvrdý.


1. Zbavte sa antidiétnych zlozvykov:

- nekupujte potraviny, ak ste hladná.

- oklamte nenažranosť: radšej cmúľajte mango a hryzkajte orechy než čipsy a čokoládu.

- zvyknite si na celozrnné potraviny, sú zdravšie a viac zasýtia.

- jedzte polievky. Zaplnia vás a doplnia tekutiny aj dávku zeleniny.

- objavte krásne knihy o varení, ktoré vás naučia milovať skvostné šaláty a ryby.

- naučte sa menej soliť a viac využívať bylinky a korenie.

- jedzte pomaly, uvedomujte si jedlo.

- nejedzte pred televízorom a v kine.

Základom peknej postavy je motivácia, máte ju?
Základom peknej postavy je motivácia, máte ju?
Zdroj: Shutterstock


2. Motivujte sa:

Koľko kíl chcete schudnúť? Ak len zopár, pomôže úprava stravy a pár minút cvičenia denne. Osvedčené delenie typu "mäso so zeleninou - zemiaky so zeleninou" pomáha na rýchly úbytok hmotnosti. Ak túžite stratiť viac ako desať kíl, je dobré mať po ruke lekára, odborníka na výživu, prípadne osobného trénera. Tí vám poradia, aký je najzdravší spôsob chudnutia vo vašom prípade. Vždy pôjde o kombináciu úpravy stravovania a intenzívneho pohybu.

Pri chudnutí je dôležité nájsť si ten správny dôvod.
Pri chudnutí je dôležité nájsť si ten správny dôvod.
Zdroj: Shutterstock


3. Vydržte!

Nevážte sa každý deň. Telo ženy je počas mesačného cyklu schopné kolísať na váhe 2-3 kilogramy, pretože pohlavné hormóny zadržiavajú vodu.

Každé ďalšie zbytočné sústo vás vracia na začiatok. Nesmiete však hladovať! Dôležité je prestať myslieť na jedlo. Skúste programovanie mozgu.

 

5. Preprogramujte mozog

Americká osobná trenérka Martha Becková sa stará o dobrú formu celebrít, trebárs aj o Oprah Winfrey. Nejde však len o telá, ale aj o ich mysle. Becková má za sebou dlhoročné štúdium psychológie chudnutia, a to ju priviedlo k názoru, že ak chceme zvíťaziť nad kilami, musíme sa naučiť jedlo vnímať inak.

- Ak sa prichytíte, že idete zase jesť, zastavte sa a nahraďte jedlo inou činnosťou - koníčkom, prehliadkou obchodov, venčením psa, hocičím, čo vám zamestná telo alebo myseľ.

- Ak si chcete odoprieť koláč, problém je, že myslíte iba na koláč a váš mozog sa dostáva do stresu. Štúdia dokázala, že skupina mužov, ktorá musela znížiť príjem kalórií o 50%, bola o šesť mesiacov posadnutá jedlom, nervózna a depresívna. Zakazovanie teda nepomáha. Čo pomáha, sú jednoduché relaxačné dychové cvičenia. Niekoľko minút zhlboka a pokojne dýchajte a opakujte si, že všetko je v poriadku. Vycvičte sa natoľko, že vás odopretie ďalšej lahôdky v budúcnosti už nerozhádže.

- Naučte sa na malé porcie. Väčšina z nás má totiž tendenciu jesť aj po nasýtení: "Predsa to nevyhodím!" Nacvičte si to najskôr na jedle, ktoré až tak neobľubujete. Všetko je otázkou zvyku. A najdôležitejšie: Chudnutie musí byť zábava, nie drina. Ak toto pochopíte, kilá sa vám späť nevrátia.

Základom fit plánu je správny jedálniček, najmä veľa zeleniny.
Základom fit plánu je správny jedálniček, najmä veľa zeleniny.
Zdroj: Shutterstock