Dôvodov, prečo si práve teraz zaobstarať nejaký pár červených krásnych topánok. je viac. Ten najzaujímavejší nájdeme vo východných kultúrach, kde pre tamojších ľudí znamená nový rok nový štart a tak si na začiatok Čínskeho nového roka kupujú nové červené topánky muži aj ženy, aby ich kroky viedli životom v šťastí a prosperite. Červená obuv podľa feng shuei predurčuje ich nositeľov k jednoznačnému úspechu.

Pre Číňanov znamená nový rok nový štart a tak si na začiatok Čínskeho nového roka kupujú nové červené topánky muži aj ženy, aby ich kroky viedli životom v šťastí a prosperite.
Pre Číňanov znamená nový rok nový štart a tak si na začiatok Čínskeho nového roka kupujú nové červené topánky muži aj ženy, aby ich kroky viedli životom v šťastí a prosperite.
Zdroj: Harry Vorsteher/ Deichmann

Opäť niečo z protokolu Ríma

V našich zemepisných šírkach boli dlhé stáročia červené topánky symbolom moci, vznešenosti a istým spôsobom aj nadradenosti. V čase Byzantskej ríše si červenú obuv mohli na nohy obuť iba traja ľudia – cisár, cisárovná a pápež. Pápež ju má v protokole predpísanú dodnes, žiadne iné topánky si neobúva.

Pápež dodnes nosí len červené topánky
Pápež dodnes nosí len červené topánky
Zdroj: archív


Aj Kocúr v čižmách nosil červené

V červených čižmách chodil aj najznámejší kocúr na svete – rozprávkový Kocúr v čižmách. Jeho čižmy mali vyjadriť, že išlo o Pána kocúra, neobyčajného vynaliezavého a prešibaného, skrátka zo všetkého sa vykrútil a bol kocúrom šťasteny. Pôvodného a prvého kocúra v červených čižmách stvoril a svetu po prvýkrát predstavil v roku 1697 spisovateľ Charles Perrault.

Aj rozprávkový Kocúr v čižmách nosil červené topánky.
Aj rozprávkový Kocúr v čižmách nosil červené topánky.
Zdroj: archív

Charaktery filmových postáv a obuv

V roku 1948 zmenil pohľad na červenú dámsku obuv aj film The Red shoes alebo Červené baleríny – ide o baletný film z povojnového obdobia, ktorý je vo svojom žánre neprekonateľným. To povojnové obdobie nie je spomenuté náhodou. Po vojne sa mnohé krajiny spamätávali nielen z napáchaného zla, ale aj z vyššej zamestnanosti žien. Veru, nie je to tak dávno, čo ženám neprináležalo pracovať na svojej kariére a dosahovať úspechy na vedúcich pozíciách. Červené baleríny, ktoré tvorcovia filmu zámerne obuli iba hlavnej hrdinke sa stali aj vďaka tomuto filmu symbolom vášne, nespútanej ženskosti a úspechu.

Červené topánky sú symbolom vášne, luxusu a úspechu, vysoké čižmy, 49 eur
Červené topánky sú symbolom vášne, luxusu a úspechu, vysoké čižmy, 49 eur
Zdroj: Deichmann