Lebo pravda je taká, že keď Jeremy ide predstaviť novú módnu kolekciu, všetci s napätím čakajú, aké šialenstvo zase vymyslí. Logo podobné tomu z McDonalds? Prečo nie? Bláznivá žltá postavička Sponge Bob, ktorá už zďaleka svieti viac ako neónová vesta cestárov? Prečo nie? Americký dizajnér, ktorý vyrastal v Kansas City a študoval na prestížnej univerzite Pratt v Brooklyne, jednoducho veľmi rýchlo zistil, že móda je zábava. A mal jasno v tom, že on ju určite nechce dobyť eleganciou ako Proenza Schouler, ani minimalizmom ako Alexander Wang, ale niečím poriadne uleteným. Mal len dvadsaťjeden rokov, keď si založil vlastnú značku a keď od medzinárodnej asociácie pre podporu módy a umenia získal štipendium na vlastnú kolekciu, ani sekundu neváhal a presťahoval sa do Paríža. Najskôr sníval o tom, že sa bude učiť v ateliéri Jeana Paula Gaultiera, kde kedysi začínal Martin Margiela a Franco Moschino, ktorý si rád robil vtipy z módnych trendov a na tom si založil vlastnú značku. Lenže vytúženú stáž nakoniec ambiciózny návrhár nezískal, ocitol sa bez práce aj bez peňazí a pár dní dokonca prespával v metre. Keď sa z neúspechu trošku otriasol, pripravil v roku 1997 prvú kolekciu. A keďže mladosť trávil medzi hudobnými klipmi a inšpiráciu čerpal v pop kultúre, jeho modely vyzerali ako ako z cirkusu. Nohavice na jednu nohu, excentrické potlače, neónové farby, róba navrhnutá zo zelených bankoviek, hnedé šaty, ktoré pripomínali čokoládovú tyčinku, len namiesto modrého loga v štýle Snickers boli označené menom Jeremy. Na prvý pohľad doslova módne šialenstvo, ktoré však spôsobilo, že mladého Američana okamžite začali zbožňovať všetky hviezdy. Vytvoril kostýmy do klipov pre Bjork, pre Madonnu, Robbieho Williamsa či Christiny Aguilery a Britney Spears sa v časoch jej najväčšej slávy obliekol pre jej klip Toxic do špeciálnej letuškovskej uniformy. „Som len obyčajný chlapec, ktorý vyrastal na malej farme, ale mal veľké sny,“ hovoril o sebe Jeremy, ktorému sa tie jeho módne sny veľmi rýchlo splnili.

Disney postavičky? Tie Jeremy miloval ešte ako dieťa, aj preto ich rád používa vo svojich kolekciách
Disney postavičky? Tie Jeremy miloval ešte ako dieťa, aj preto ich rád používa vo svojich kolekciách
Zdroj: H&M

Stáli za ním všetky hviezdy

Možno aj preto, že jeho talent si rýchlo všimli vplyvní ľudia z fashion sveta, veď ikonická štylistka a novinárka Isabella Blow, ho podporovala už v začiatkoch. Exkluzívny módny obchod Colette predával jeho kolekcie, slávny Mario Testino mu robil portréty a sám Karl Lagerfeld sa dokonca pre časopis Le Monde vyjadril, že Jeremy je jediný návrhár, ktorý by ho raz mohol nahradiť v módnom dome Chanel. Osud to však nakoniec zariadil inak, pretože mladý extravagantný návrhár, ktorý v súkromí miluje kožu, nosí okolo krku veľké reťaze a infantilné tričká, sa v roku 2013 upísal talianskemu módnemu domu Moschino. A tento postu mu sadol ako detská ritka na šerbeľ, pretože aj sám Franco Moschino, ktorého prezývali Andy Warhol módy a ktorý zomrel v roku 1994, miloval v obliekaní humor. A kto iný by dobré meno jeho značky mohol šíriť lepšie než blonďavý chlapík s kohútom na hlave, ktorý tak rád provokuje? Ktorý má slabosť na rozprávkovú postavičku Sponge Bode, na macíkov, na symboly emnoji, na obrázky Barta Simpsona a a na čokoládky KitKat?

Ružové kožuchy? Na také niečo treba odvahu, a tá Scottovi nechýba, aj preto ich zaradil do kolekcie Moschino x H&M
Ružové kožuchy? Na také niečo treba odvahu, a tá Scottovi nechýba, aj preto ich zaradil do kolekcie Moschino x H&M
Zdroj: H&M

„Chcem, aby sa moje modely páčili čo najväčšiemu publiku. To neznamená, že si ich každý musí kúpiť alebo ich nosiť, ale ak vyvolajú nejakú emóciu, ak ľudí rozosmejú alebo im pripomenú detstvo, vtedy budem šťastný. Móda predsa musí byť veselá,“ tvrdí dizajnér, ktorý toto nadšenie šíri aj vo svete VIP. Kamoší sa s hviezdami ako Katy Perry, Miley Cyrus či Rita Ora, ale jeho modely nebudú nosiť len celebrity, ktoré si jeho modely môžu dovoliť. Návrhár si totiž tľapol so značkou H&M, ktorá začiatkom novembra uviedla špeciálnu kolekciu Moschino X H&M. „Pracovať s Jeremym bolo ako sen. Je taký zábavný, všetko berie berie s ľahkosťou a je aj úžasný profesionál. Má prirodzený inštinkt pre všetko, čo je Moschino a čo značku dokáže spájať so zákazníkmi. No ak je presvedčený, že ide o správne riešenie a dobrý nápad, snaží sa urobiť to najlepšie ako vie,“ priznáva Anne-Sophie Johansson, kreatívna riaditeľka H&M, ktorá s ním dávala dokopy špeciálnu kolekciu. Priznáva síce, že nie je technická, elegantná ani sofistikovná, ale o to im ani nešlo. Skôr spolu chceli vytvoriť niečo ikonické. „Modely sú plné popových ikon, rozprávkových postavičiek a odkazov, na ktorých sme všetci vyrastali. A hoci niektoré vyzerajú jednoducho, nie je to celkom tak. Veď dosiahnuť, aby kabát z umelej kožušiny, ktorý je prepichnutý zlatými reťazami, sedel dokonale, to dá zabrať. Aj čierne kožené šaty sú vyrezávané tak, aby mali v sebe to úžasné talianske čaro,“ teší sa Anne -Sophie Johansson. A čo na ich špeciálnu spoluprácu hovorí extravagantný Američan? „Táto kolekcia je absolútny mix. Je to zmes ulice, ulice a ešte raz ulice s mestským štýlom, no všetko je pomiešané s láskou. Pridal som tam aj trošku bling bling a pop kultúry, k tomu taliansky glamour a predovšetkým poriadnu dávku humoru,“ hovorí o kúskoch, ktoré boli v obchodoch dostupné od 8. novembra. A ak dnes na ulici stretnete babu v pink ttutti frutii kožuchu alebo štýlového chalana v zlatej koženej bunde, tak to sú oni. Fashionisti, ktorí nosia Jeremyho.

Gýčová zlatá? A prečo nie?  Najmä hviezdy ju milujú a Jeremy miluje hviezdy
Gýčová zlatá? A prečo nie? Najmä hviezdy ju milujú a Jeremy miluje hviezdy
Zdroj: H&M