Plasty sú zlé. Pri ich výrobe sa znečisťuje naše životné prostredie, každý deň ich spotrebujeme viac, než by bolo treba, väčšina z nich skončí v mori, kde ich je aktuálne viac než rýb a podobne. O iniciatíve, ktorá by mala zamedziť využívanie jednorazových plastových produktov, už počul hádam každý. Reštaurácie a fast foody tak začnú namiesto plastových príborov používať príbory drevené, do tvojho nápoja ti namiesto plastovej slamky dajú hrubú špagetu a pri nákupe v H&M už nedostaneš igelitku zadarmo.

Zopár múdrych hláv si totiž uvedomilo, že namiesto čistenia pláží a morí od plastov by bolo oveľa jednoduchšie podobné produkty prestať vyrábať a jedným z prvých odvetví, ktoré sa dostalo pod drobnohľad, bola, samozrejme, móda. Najmä pri online nakupovaní sa totiž produkty zbytočne balia do kilometrov bublinkových fólií a vrecúšok, ktoré aj tak okamžite skončia v smetiaku a mnohokrát ani nie v tom žltom. To, že obchody s oblečením by sa mali zamyslieť nad otázkou recyklovania a začať baliť svoje produkty do papiera ako kedysi, je také jasné, ale čo sa stane s milovanými a zároveň nenávidenými igelitkami?

Milovníci módnych výstrelkov sú ochotní dať za takýto kúsok aj tisíce eur.
Milovníci módnych výstrelkov sú ochotní dať za takýto kúsok aj tisíce eur.
Zdroj: Archív

Pokračovanie na ďalšej strane.