Zika, ako ju všetci fanúšikovia poznajú, odpálila svoju raketovú kariéru v roku 2015 na YouTube. Postupne si založila Instagram a následne účet na aplikácii Musical.ly, ktorý bol predchodca aplikácie TikTok. Pred pár rokmi sa totiž aplikácia premenovala na túto pomerne novú platformu, no sledujúci na danom účte ostali. „V tom čase, keď som začala tvoriť, som nemala nejaký konkrétny vzor. Točila som spontánne krátke videá, ktoré mi napadli, alebo rôzne trendové námety,“ hovorí úspešná tiktokerka, ktorá po štúdiu na obchodnej akadémii okúsila aj chuť filmovej školy v Košiciach, kde len podčiarkla svoj talent. „Keď som začínala, populárne boli najmä lyp-sync videá, v ktorých ste otvárali ústa do slov piesne alebo rôzne tanečné choreografie.“
Súčasnosť sa stále zrýchľuje a to si uvedomuje aj samotná Lady Zika, ktorá na tejto scéne pôsobí už niekoľko úspešných rokov. „TikTok ako jeden z prvých zaviedol trend krátkych videí, ostatné platformy si všimli, že to ľudia majú radi a baví ich to, a s krátkym odstupom času začali taktiež zavádzať tento typ príspevku. Dnes už máme krátke videá takmer na každej aplikácii a bývalý trend s fotkami je teda z tohto pohľadu pravdepodobne na úpadku. Prostredníctvom videí totiž tvorcovia vedia odovzdať divákom väčšiu emóciu či informačnú hodnotu v krátkom čase a ľudia si určite zafixujú viac, keď počujú zvuk a zároveň vidia pohyblivý obraz, čiže video.“ Úspešná tiktokerka má obdobia, keď sa snaží tvoriť a pridávať na TikTok jedno video denne, no nie je to pravidlom. „Na sociálnych sieťach je veľmi dôležitá aktivita účtu, čo znamená, že konzistentnosť je veľká priorita toho, aby daný účet mohol rásť.
Počas dňa vybavujem maily ohľadom spoluprác, v ktorých sa niekedy vymenia desiatky správ. Následne točím na kameru a na zvukový záznam používam aj mikrofón. Jednoduchšie videá zvyčajne točím na mobil, pretože to ušetrí čas. Potom video spracujem, čiže postrihám, a to buď v mobilnej aplikácii na strih videa, alebo v počítačovom programe. V poslednom čase na prepracovanejšie videá zvyknem pridať aj slovné titulky, ktoré docielia väčšiu pozornosť ľudí pri sledovaní.“ Aj vy ste zvedaví, koľko trvá výroba jedného videa na TikTok? „Každé video je špecifické, závisí to od toho, či vytváram obsah na mobil alebo kameru. Dĺžka je taktiež kľúčová pri následnej postprodukcii. Ak má video do 30 sekúnd, zvyknem ho spraviť určite rýchlejšie ako minútové videá. V priemere jedno minútové video točené na kameru a strihané v počítačovom programe môže trvať od dvoch do troch hodín tvorby a prípravy.“