Mikina prakticky vyrastala v ľudovej škole umenia, kde jej mama učila výtvarnú výchovu. A to bola živná pôda pre jej ďalšie smerovanie. „Doma sme vždy mali kopu kníh a časopisov, takže tlačené médiá ma vždy fascinovali. A už ako malá som si vyrábala vlastné časopisy.“ Svoj prvý layout tak vytvorila už ako osemročná. Mal mikroskopické rozmery 5 x 5 centimetrov, väzbu vytvorenú šitím a lepiacou páskou polaminovanú titulku. Postupne ju to však viac a viac ťahalo k umeniu. „Ako tínedžerka som si privyrábala aranžovaním výkladov v drogérii, maľovaním obrazov aj ‚ilegálnym‘ kreslením portrétov. No dvojrozmerné veci mi nestačili, chcela som viac. A tak som sa prihlásila na štúdium módnej tvorby,“ spomína na svoje začiatky.

Slovenska s dušou Parížanky

Paradoxne, viac ako módne návrhárstvo ju nadchol grafický dizajn. A láska k nemu trvá dodnes. Už počas vysokej školy sa začala venovať knižnému dizajnu, jej originálne obálky zdobia viac ako 150 kníh z rôznych vydavateľstiev! Svojmu najlepšiemu kamarátovi, návrhárovi Marcelovi Holubcovi, sa zase postarala o prvú ucelenú vizuálnu identitu. A projekty postupne pribúdali.

Mikina Dimunová: Táto žena sa postarala o nový dizajn EMMY
Zdroj: Branislav Šimončík

„Mám rada nové výzvy, a tak som sa rozhodla odísť do Paríža – mesta, ktoré ma vždy niečím lákalo a priťahovalo. Odohráva sa tam všetko podstatné z oblasti módy a ich dizajn je mi veľmi blízky. Možno je to aj trochu vo mne, veľa ľudí mi hovorí, že vyzerám ako typická Francúzka.“ Začiatky boli ťažké, najskôr musela spoznať ľudí a kultúru, oťukať sa a vybudovať si kontakty.

Prvým úspechom bola zákazka pre vône Chanel a ďalšie kšefty na seba nenechali dlho čakať. „V Paríži som dospela, naučila som sa veci, ktoré sa v škole neučia. Bola som odkázaná sama na seba, v cudzom a veľmi súťaživom prostredí. Dalo mi to veľa, ale keďže som aj lokálpatriotka, po troch rokoch som sa vrátila domov na Slovensko.“ Po návrate svoje parížske know-how využíva na to, aby pomáhala najmä začínajúcim domácim značkám presadiť sa na svetovom trhu.

„Slováci sú veľmi šikovní ľudia a treba im pomôcť, lebo mať len dobrý produkt a šikovné ruky nestačí. Medzi moje posledné projekty patria práce pre značky NEHERA, NEVA OSLO, SKVOST, dizajn obchod Slávica, detský koncept store Pán Medvedík, identita Divadla vo Veži Maroša Kramára či vlastná značka obchodu s vinylovými platňami, ktorý máme spolu s manželom v Redute. A, samozrejme, redizajn magazínu EMMA, z ktorého sa veľmi teším,“ dodáva s úsmevom matka dvoch malých dcér Lady a Samary.

Mikina Dimunová o redizajme EMMY:

Kľúčovým prvkom je typografická hravosť. Celý dizajn je postavený na kombinovaní rôznych tvarov a veľkostí písma. Časopis Emma je pre sebavedomé ženy, preto je nová koncepcia odvážna a výrazná. Cieľom bolo odlíšiť sa, aby bola Emma originálna a ľahko identifikovateľná.