V priebehu posledných dní ste sa možno stretli s tzv. movembrovou výzvou. A ak ste sa s ňou stretli hneď niekoľkokrát, o to lepšie. Kampaň s názvom Movember je totiž celosvetová kampaň, ktorej cieľom je poukázať na dôležitosť prevencie pri ochorení rakoviny prostaty a semenníkov. Určite si viacerí povedia, že vás, prípadne vašej rodiny, sa také niečo jednoducho netýka. Otázkou však je – dokedy? Záchranou pritom môže byť práve prevencia, ktorá nás môže na vznikajúci problém včas upozorniť.

Muži po celom svete si preto v novembri nechávajú na znak podpory a spolupatričnosti narásť fúzy a bradu. A aby sa táto pekná myšlienka mohla šíriť čo najďalej, rozhodla sa podporiť ju aj celá zostava Slovenskej futbalovej reprezentácie na čele s Marekom Hamšíkom. Ten sa ju však zároveň rozhodol podporiť aj iným spôsobom než len tým, že si počas novembra nebude holiť bradu. Výťažok z predaja vína a prosecca, ktoré sa na Slovensko distribuuje pod jeho vlastnou značkou, poputuje práve na charitatívne účely s cieľom pomôcť ľuďom, ktorí bojujú s následkami tejto zákernej choroby.

Do šírenia a podpory tejto peknej myšlienky sa teda môže zapojiť každý jeden z nás. Okrem mužov, ktorí si pestujú bradu, si cestu k podpore tejto myšlienky našli aj ženy. Tie si zas lakujú nechty rôznymi farbami, obúvajú si ponožky so symbolicky vyobrazenými fúzmi, alebo si na sociálne siete pridávajú fotky s vlasmi prehodenými ponad hornú peru. Nápadom, ako túto myšlienku podporiť, sa však medze nekladú. Cieľom je, aby sa o prevencii hovorilo čo najviac, a aby sme tak v čo najväčšej miere spoločne prispeli k podpore tejto dôležitej myšlienky.