Ak ste jeho videá ešte nevideli, fakt si ich pozrite, stojí to za to. Budete totiž s nemým úžasom, k akému sa priznávam aj ja ako autorka článku, nechápavo čumieť na chlapíka, ktorý sa pred kamerou napcháva doslova ako prasa. A možno si budete klopkať na čelo, prečo sa niekto na to dobrovoľne pozerá. Áno, internet je plný krátkych videí a relácií o jedle, lenže táto je z iného súdka. Pretože Harley Morenstein je tak trochu blázon. Aj keď veľmi inteligentný a prefíkaný blázon. Má len tridsaťdva rokov, ale veľmi rýchlo pochopil, že hľadieť na to, ako sa správne pripravuje vajíčko namäkko či ako upiecť trojposchodovú tortu je možno poučné, lenže nikoho to predsa nemôže baviť. A on sa teda baviť chcel. Aj preto pred ôsmimi rokmi nakrútil svoje prvé video Fast Food Pizza.

Vtedy ešte vyzeral ako tínedžer, keď oblečený v mikine a so šiltovkou na hlave s kamošom obiehali najbližšie fastfoody, aby si doma mohli ukuchtiť pravé gastronomické veľdielo. Pizzu, na ktorej ako plnka trónili burgery, nugetky, vrapy, hranolčeky a na tom všetkom sa roztekali kilá syra. Harley a jeho kamoš boli skutoční „gurmáni“ a touto pochúťkou sa ako nepríčetní napchávali tak, že im šťava, kečup a všetko ostatné stekali po tvári. Jedlo do seba tlačili, až kým sa nakoniec nepovracali. Čo je to za bláznivá šou? Dobrá otázka, lenže ich video malo nenormálny úspech a toľko videní, že milý Harley dostal nápad za milión. Rýchlo pochopil, že z takejto nevinnej zábavky môže byť dobrý biznis, a tak učiteľ dejepisu na strednej škole v Québecu zavesil svoj džob na klinec a spustil svoju novú kariéru. Reláciu Epic Meal Time.

Tak čo, trúfli by ste si na niečo podobné aj vy?
Tak čo, trúfli by ste si na niečo podobné aj vy?
Zdroj: Archív

„Harley svojím kanálom vytvoril čosi ako porno, len v gastronomickej verzii. Špinavé, nechutné, bez hraníc, niečo, čo nemá nič spoločné s kultúrou pri jedle. Niečo, čo by človek so zdravým rozumom pri stole asi nikdy neurobil,“ zamýšľa sa Pharell Arot, odborník na gastronómiu a šéfredaktor portálu Konbini, ktorý každý mesiac sleduje šesťdesiat miliónov návštevníkov z tridsiatich krajín. Pretože naukladať do komínkov desiatky cheesburgerov, potom ich zabaliť do slaniny a to všetko vložiť ako náplň do morky, ktorá sa dá upiecť na Deň vďakyvzdania, to môže byť na začiatku fascinujúce a bláznivé. Najskôr sa na celý ten proces pozeráte s úžasom, no keď potom zatvoríte počítač, cítite sa tak trochu špinavo a nechutne. Ako blázon. A o tom to celé je. Takéto zážitky či zábery fascinujú, pretože v nás prebúdzajú zvláštne zvieracie pudy, no potom sa končia pocitom zahanbenia.

Pokračovanie na ďalšej strane.