Ak pravidelne čítate EMMU, tak to už dávno viete. Že diéty nefungujú a nemá zmysel držať sa ich, lebo jedlo nie je problém ani pokušenie, len ho treba dokonale spoznať. A urobiť si z neho spojenca, ktorý sa postará o to, aby ste stále boli vo forme. Ako na to?

1. Prisahajte na zeleninu

Ešte začiatkom minulého storočia to na našich tanieroch vyzeralo inak ako dnes. Tri štvrtiny jedálnička tvorila zelenia a ten zvyšok boli živočíšne produkty ako mäso, maslo či mliečne výrobky. Lenže za päťdesiat rokov sa konzumácia mäsa zdvojnásobila a dnes bežný Slovák zje ročne viac ako šesťdesiat kíl mäsa a vyše päťdesiat kíl cukru. Akoby zabudol, že najúčinnejšou zbraňou pre zdravé a najmä štíhle telo je predovšetkým zelenina. Nie, nikto netvrdí, že sa musíte stať vegetariánkami či nebodaj vegánkami, no organizmu úplne stačí, ak mäso dostáva raz či dvakrát do týždňa. Mimochodom, vegetariánske menu chutia skvele, len treba prekonať zvyk a dať šancu aj menej známym potravinám ako ružičkový kel, pohánka, tempeh, kuskus, quinoa či cícer. Základom je však najmä čerstvá zelenina, ktorú môžete chrúmať surovú, prípadne pripravenú na pare ako špenát, brokolica, mrkva a vlastne všetko, čo vám chutí.  

Vegetariánske menu chutia skvele, len treba prekonať zvyk a dať šancu aj menej známym potravinám ako ružičkový kel, pohánka, tempeh, kuskus, quinoa či cícer.
Vegetariánske menu chutia skvele, len treba prekonať zvyk a dať šancu aj menej známym potravinám ako ružičkový kel, pohánka, tempeh, kuskus, quinoa či cícer.
Zdroj: Profimedia.sk

2. Rešpektujte acidobázickú rovnováhu

Znie to komplikovane, ale v skratke ide o pomer kyselín a zásad v organizme, čiže o naše vnútorné pH. A na to, aby bolo v rovnováhe, je dôležité poznať charakteristiku potravín, vďaka čomu si dokážete vytvoriť zdravý jedálny lístok, ktorý telu prospeje a podporí jeho metabolizmus. Dôležité je tiež vedieť, že dobré fungovanie a spaľovanie si vyžaduje acidobázickú rovnováhu krvi a bunkového tkaniva. Keďže pH krvi je mierne alkalické a malo by sa pohybovať v stabilnej norme okolo 7,4, správny pomer kyselín a zásad si dokážeme regulovať najmä výberom potravín.

Keďže pH krvi je mierne alkalické a malo by sa pohybovať v stabilnej norme okolo 7,4, správny pomer kyselín a zásad si dokážeme regulovať najmä výberom potravín.
Keďže pH krvi je mierne alkalické a malo by sa pohybovať v stabilnej norme okolo 7,4, správny pomer kyselín a zásad si dokážeme regulovať najmä výberom potravín.
Zdroj: profimedia