Pri takomto cvičení organizmus pracuje s vysokou tepovou frekvenciou, takže zlepšuje vytrvalosť a tiež kondíciu, no čo je ešte lepšie, pri HIIT tréningoch (high intensity interval training), telo spáli viac kalórií. Takto funguje aj tabata, čo je súbor cvičení, kde sa „maká“ dvadsať sekúnd a potom nasleduje krátka desať sekundová pauzou. „Dokopy sa to opakuje osemkrát, takže jeden cyklus tabaty trvá len štyri minúty. Môže sa vyskladať z rôznych kardio cvikov, ku ktorým sa pridajú posilňovacie, kde sa využíva vlastná váha," vysvetľuje princíp cvičenia trénerka a výživová poradkyňa Gabriela Stoklasová zo ženského centra Fit Spot. „Samozrejme, ideálne je prestriedať niekoľko úsekov tabaty, vtedy sa za dvadsať či tridsať minút naozaj precvičí celé telo,“ vysvetľuje odborníčka. Zostavila pre vás na inšpiráciu súbor šiestich krátkych tréningoch s dvoma cvikmi, ktoré si môžete zacvičiť hocikedy v priebehu dňa.Dôležité je robiť ich doslova "nadoraz" a po krátkej prestávke na vydýchanie ísť s rovnakým nasadením do ďalšieho kola. Práve táto kombinácia neskutočne nakopne metabolizmus, takže telo rýchlo začne spaľovať energiu a áno, aj tuky. Odborníci zo sveta fitness tento efekt prirovnávajú k trúbe, ktorá potrebuje istý čas, aby sa dobre rozohriala. No a telesná energia funguje na podobnom princípe.

Zacvičte si s Gabikou Stoklasovou, ktorá vám vo videu ukáže, aké cviky môžete zaradiť do tréningu: Ako na to?

Každý cvik sa vo štvorke cvičí dvakrát za sebou, po 20 sekúnd, za každým cvičením je pauza 10 sekúnd. Štvorminútový blok cvičíte v štýle AA, BB, AA, BB,

čiže  cvik opakujete dvakrát po sebe a v dvoch sériách. Je to ľahšie, než sa zdá, vyskúšajte.

Štvorka č. 1                                                                                           

A drep s kmitom a rukami hore

B drep s preskokom a dotykom ruky o zem

Štvorka č. 2

A výpady s preskokom

B prenášanie váhy zo strany na stranu

Štvorka č. 3

A horolezec

B plank s posunom nôh od seba a k sebe

Štvorka č. 4

A skracovačky so zdvihnutým kolenom a tlesknutím pod kolenom na striedačku

B skracovačky ku kolenám, kde zdvihnuté kolená približujeme k lakťom

Štvorka č. 5.

A Vo vzpore sa na striedačku dotýkame rukou opačného kolena

B Mostík na pätách a kmitanie na lakťoch

Štvorka č. 6.

A Skracovačky šikmé s dotykom ruky ku kolenu

B Strihanie nôh vo vzduchu na spôsob nožníc

Pohyb v rýchlej intenzite perfektne nakopne spaľovanie
Zdroj: Shutterstock