Náš denný prísun energie by mal zodpovedať 1 200 kalóriám. Ak si ich rozoberieme na drobné, uvedomíme si, že to nie je zas až tak veľa, avšak na druhej strane, ani málo na to, aby sme s nimi nedokázali bez problémov fungovať. Jediné na čom záleží je, aby ste si z tohto čísla dokázali vyskladať pestrú stravu, ktorú naše telo potrebuje. Čím pestrejšia bude, tým jednoduchšie s ňou bude vaše telo schopné fungovať.

Tu je príklad, ako by sme si mali vyskladať náš denný jedálniček tak, aby sme skutočne neprekročili hranicu 1 200 kalórií, ale zároveň, aby sme sa do sýtosti najedli.

RAŇAJKY (301 KALÓRIÍ)

Ideálnou voľbou na raňajky sú napríklad ovsené vločky. Zmiešajte ich s vlašskými orechmi a čučoriedkami, približne do polovice raňajkovej misky. Zalejte vodou, poprípade mliekom, a zdravý základ dňa máte za sebou.

DESIATA (149 KALÓRIÍ)

Ešte pred obedom si môžete kľudne dopriať aj ďalší chod. Ako desiatu môžete napríklad zvoliť kombináciu tvarohu a hrušky, približne v rovnakom množstve ako raňajky.

OBED (305 KALÓRIÍ)

Verte, že ak si dáte výživné raňajky a aj desiatu, pred obedom nebudete takmer vôbec vnímať pocit hladu. Vďaka tomu si radi pochutnáte aj na niečom zdravom a ani vám nenapadne siahnuť po vyprážaných jedlách. Perfektne vám padne napríklad šalát, ideálne s kuracím mäsom alebo s tuniakom. Uvidíte, že vás dokáže perfektne zasýtiť a navyše, dodá vám príval novej energie.

Verte, že takýto obed vás tiež dokáže zasýtiť.
Verte, že takýto obed vás tiež dokáže zasýtiť.
pinterest.com/potluck.ohmyveggies.com

foto: pinterest.com/potluck.ohmyveggies.com

OLOVRANT (145 KALÓRIÍ)

Olovrant by sa už nemal niesť v sladkom duchu. Kľudne siahnite po vajíčkach na tvrdo, s pár plátkami šunky, mrkvou, a môžete si dopriať aj 2 plátky celozrnného, či nekvaseného chleba.

VEČERA (298 KALÓRIÍ)

Na večeru by ste tiež mali voliť niečo ľahké. Ideálne je nejesť pečivo a sladké. Môžete siahnuť po grilovanej zelenine či čerstvej zelenine s tuniakom. Treba však myslieť aj na to, že by ste mali jesť v dostatočnom predstihu predtým, ako pôjdete spať, aby si váš tráviaci systém mohol počas noci oddýchnuť a ráno mohol znovu naplno fungovať.

Čítajte viac:

Posilňujte efektívne: Týchto 5 cvikov spáli viac kalórii ako kardio

Vyboxujte si kalórie: Zacvičte si 15-minútovú zostavu pre sexi krivky

Buďte fit vďaka drepom: 20 variácií, s ktorými si vytvarujete boky a zadok

Foto: Toto sú naj FIT recepty leta. Sexi krivky zaručené!