Jednoznačná odpoveď na otázku, koľko by sme mali spať, sa hľadá ťažko. Každá z nás je iná a na regeneráciu potrebujeme rôzne dlhý čas spánku. Určite však nie je zdravé, keď dlhodobo spávame veľmi krátko, rovnako podozrivé je aj to, keď pravidelne spávame príliš dlho. „Priemerne osem hodín kvalitného spánku by malo stačiť. Ukázali to štúdie robené na domorodých kmeňoch v Afrike a v Amazónii, ktoré žijú mimo civilizácie a nepoužívajú elektrický prúd na svietenie. Dĺžka ich spánku bola 8 hodín,“ hovorí profesor Viliam Donič, jeden z popredných odborníkov na spánkové poruchy na Slovensku.

 

Zabúdať však netreba ani na vek, ktorý tiež zohráva dôležitú úlohu. „Kým u škôlkara by mal spánok trvať od desiatich do štrnástich hodín, u tínedžerov je to osem až desať hodín, dospelým by malo stačiť sedem až deväť hodín. Vo vyššom veku sa potreba spánku znižuje,“ dopĺňa MUDr. Klobučníková z 1. neurologickej kliniky Lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.