Fitnestrénerka Katarína Dentico, ktorá pracuje v bratislavskom fitnesscentre Fit Spot, vie, ktoré cviky dokonale zaberú na bolesti chrbta. Stačí pár minút denne a už nikdy vás tento problém nebude trápiť. Navyše,  tieto cviky sú také easy, že ich hravo zvládnete.

TrénerkaKatarína Dentico trénuje najmä ženy, atak vie, že ich často trápia bolesti chrbta
TrénerkaKatarína Dentico trénuje najmä ženy, atak vie, že ich často trápia bolesti chrbta
Zdroj: archív

1. Cvik

Ruky držte v pravom uhle, pokrčené v lakťoch vedľa tela. Pri nádychu roztvorte ruky do strán (ako keby ste držali pod pažami niečo, snažte sa neodlepiť ich od tela) , lopatky ťahajte k sebe dozadu a sťahujte dole. Pri výdychu vráťte do pôvodnej pozície.

Základom cviku je pevné držanie tela
Základom cviku je pevné držanie tela
Zdroj: archív

2. Cvik

Ruky držte pred sebou v pravom uhle na úrovni ramien. Pri nádychu otvorte do strany aj s pootočením hlavy, lopatky zaťahujete smerom dozadu a dole. Pri výdychu vrátite do pôvodnej pozície a opakujete na druhú stranu.

Pri tomto cviku je dôležité dýchanie
Pri tomto cviku je dôležité dýchanie
Zdroj: archív

3.cvik

Ľahnite si na brucho. Ruky pripažte k telu. Pri výdychu mierne podvihnete vrchnú časť tela, hlava ostáva v predĺžení chrbtice. Príťah do strany (šúchate ruky po stehnách) a opäť vrátite do pôvodnej pozície. Opakujete na druhú stranu. 

Tento cvik ma bolesti chrbta neskutočne zaberá,najmä vtedy, oceníte ho najmä vtedy, ak máte sedavé zamestnanie
Tento cvik ma bolesti chrbta neskutočne zaberá,najmä vtedy, oceníte ho najmä vtedy, ak máte sedavé zamestnanie
Zdroj: archív

4. cvik

Ľahnite si na chrbát, ruky sú rozpažené v pravom uhle. Lopatky sa snažte mať opreté o podložku a počas cvičenia neodliepaje. Nohy sú pokrčené, jedna noha prekrížená cez druhú nohu. Pri výdychu spevníte bruško, zatlačíte mierne lopatky a chrbát tlačíte do podložky. Podvihnete nohy v prekríženej pozícii. Koleno priťahujete čo najviac k hrudníku a druhé zároveň od seba. 

Základom je mať chrbticu stále prilepenú k podložke
Základom je mať chrbticu stále prilepenú k podložke
Zdroj: archív

5. cvik

Ľahnite si na chrbát, ruky sú rozpažené v pravom uhle. Lopatky sa snažte mať opreté o podložku a počas cvičenia neodliepať. Jednu nohu pokrčíte a preložíme cez druhú. Pri výdychu mierne potočíte nohy do strany a hlavu do druhej strany. Staticky držte pár sekúnd.

Pri tomto cviku je dôležité staticky vydržať v polohe pár sekúnd
Pri tomto cviku je dôležité staticky vydržať v polohe pár sekúnd
Zdroj: archív

Katarína Dentico zo ženského fitnescentra Fit Spot  pripomína, že všetky rotačné cviky treba robiť pomaly a s dorazom na správne dýchanie. V prípade, že by vás pichalo v chrbte alebo pocítite akútnu bolesť, je lepšie cvičenie odložiť na neskôr.

Aby ste správne pochopili správnu  techniku a držanie tela, ktoré sú pri týchto cvikoch dôležité, pozrite si priložené video.