V zime dostanú zabrať najmä vlasy, ktoré trpia pod čiapkou. Alebo ste ich nechávali napospas mrazivému počasiu? Studený vzduch a vietor sa podpísali i na aj pleti a rukách. Ak k tomu prirátate i sklon jesť v zime viac nezdravých jedál a nedostatok pestrej stravy je jasné, že si potrebujete doplniť viaceré živiny.

Prvá pomoc

Po zimných mesiacoch sa za sivou pleťou a matnými vlasmi môže skrývať fakt, že váš organizmus je plný toxínov, ktorých sa nestíha priebežne zbavovať. Zvýšená chuť na sladké, či ťažké jedlá vám mala pomôcť prečkať studené mesiace. Z takýchto pochúťok však okrem tukových zásob ostáva v tele i hromada jedovatých látok, ktoré bránia správnemu prekrvovaniu a výžive všetkých orgánov, teda i pokožky. Očistný proces naštartuje odľahčená strava, teda varené a dusené pokrmy. Uprednostnite jednoduché kombinácie surovín. Tak sa organizmus nezaťaží trávením, naopak, väčšinu energie bude môcť využiť na „upratovanie“. Kým sa pustíte do varenia, zhromaždite si recepty zo zemiakov, cesnaku, šošovice, ružičkového kelu, paradajok, borievok, hnedej ryže, pšeničných otrúb či ľanových semienok. Hlavnou zbraňou týchto potravín je schopnosť viazať na seba odpadové látky a odviesť ich z tela von. Ak k "detoxikačným potravinám" pridáte pravidelne rannú rozcvičku, či trocha joggingu popoludní, skrášľovací efekt na seba nenechá dlho čakať. Aspoň na týždeň sa vzdajte mäsa a budete odmenené jemnejšou pleťou i pokožkou. Sladkosti nahraďte hrozienkami, hroznom a sušenými slivkami. Kvôli zlepšeniu odvádzania nečistôt sprísnite svoj pitný režim. Zaručenými pomocníkmi sú čaje z vňate žihľavy, listov brezy alebo koreňa púpavy.

Menu na jeden deň: cesnaková nátierka, šošovicová polievka, tekvicový prívarok so zemiakmi, zeleninové rizoto s ružičkovým kelom.

Základom je veľa zeleniny a ovocia
Základom je veľa zeleniny a ovocia
Zdroj: Shutterstock