Efektivitu tohto cviku rozhodne netreba podceňovať, pretože vďaka nemu posilníte viac častí tela naraz. A to určite za námahu stojí! Ďalšou výhodou je, že ho môžete cvičiť v pohodlí domova a nepotrebujete k nemu žiadne špeciálne pomôcky.

Základná pozícia dosky respektíve planku je, že ste v pozícii ako keby ste chceli robiť kľuky. Ruky sú vystreté, nie však v lakťoch prepnuté. Chrbát musí byť vystretý, zadok stiahnutý a bruško spevnené. Hlava nesmie klesať, ale musí byť v predĺžení chrbtice. Mimoriadne je dôležité aj dýchanie, ktoré by malo byť pokojné a plynulé. Základom je v tejto pozícii vydržať čo najdlhšie, ale nechoďte za hranice svojich možností. Radšej si pár sekúnd oddýchnite a opäť sa vráťte do pozície. Postupne skúste čas predlžovať.

Keď už budete mať základnú pozíciu planku precvičenú, je čas na malé osvieženie. Trénerka a fitness editorka magazínu Woman's Health vám ukáže, ako na to. Vo videu predvedie niekoľko variácii, ako môžete plank obohatiť o ďalšie pohyby, ktoré ho spravia ešte efektívnejším. Pozrite sa, ako si môžete dať viac do tela!