Atkinsonova diéta sa svojho času tešila veľkej popularite. Je založená na stravovaní s nízkym obsahom sacharidov. Pochutnať si však môžete na mäse, pokojne aj mastnejšom či klobáskach, tie sú povolené. Opatrnosť je však namieste. Stravovanie je jednostranné a častá konzumácia nezdravších druhov mäsa a mäsových výrobkov, podporuje vznik usadenín v cievach, čo môže vyústiť i do problémov so srdcom. Strava bohatá na puríny vám môže zaťažovať obličky, prízvukuje nemecký portál lifeline.de, ktorý si posvietil na diéty. 

Pozor, je nevyvážená

Na podobnom princípe je založená aj takzvana Dukanova diéta. Celé stravovanie je rozdelené do štyroch fáz a prioritne ide o príjem bielkovín. Hoci môžu mať aj rovnaký počet kalórií ako sacharidy, budete po nich dlhšie sýtejší. Pri tomto type diétovania však prijímate príliš veľa živočíšnych produktov, navyše na úkor zeleniny, ovocia a vlákniny. Táto diéta je nevyvážená a prísne škrty sacharidov nie sú zdravé. Na podobnom princípe funguje aj paleo diéta. Absolútne škrtnutie sacharidov sa viaže aj k rozličným druhom takzvaného ketogénneho stravovania. Odborníci však tento radikálny krok považujú za veľmi sporný.

Pozrite si ďalšie ►►►