HIIT, čiže high intensity interval training je geniálnym riešením najmä vtedy, ak nemáte veľa času, ale potrebujete expresne rýchlo zhodiť všetky tie mišelinky, ktoré sa vám zákerne nalepili okolo pása či na stehnách. A najlepšie na tomto cvičení je, že stačí dať si do tela polhodinu denne a kilá pôjdu dolu jedna radosť.

Prečo je  HIIT taký účinný?

 -zvyšuje nadmernú konzumáciu kyslíka, pretože aby telo po cvičení dohnalo nedostatok kyslíka, mastné kyseliny sa uvoľňujú a sú v organizme použité ako palivo
-pomáha zvýšiť maximálne množstvo kyslíku na použitie počas cvičenia, dôležité je mať toto číslo čo najvyššie, pretože to umožňuje použiť viac tuku ako paliva namiesto glukózy
-pomáha zbaviť sa metabolických odpadov zo svalov

HIIT je cvičenie, ktoré rýchlo spaľuje kalórie
HIIT je cvičenie, ktoré rýchlo spaľuje kalórie
Zdroj: Shutterstock

Ako na to?

Vyberte si napríklad 4 cviky typu panáčik, angličák, drepy, beh s vysokými kolenami, plank, kliky, boxovanie do vzduchu s činkami, prípadne horolezec.

Potom už len stačí staviť na čo najrýchlejšie  tempo a dať si do tela v  tomto poradí:

-20 sekúnd cvičiť

-10 sekúnd pauza

 - cvičiť 4 dokopy minúty

- opakovať 4x (rôzne cviky)

-pauza medzi intervalmi 1 minúta

Alebo

30 sekúnd cvičiť

15 sekúnd pauza

- cvičiť dokopy 6 minút

- opakovať 3-4x (rôzne cviky)

- pauza medzi intervalmi 1 minúta

Cviky môžete ľubovoľne kombinovať a ak sa vám nechce vymýšľať  vlastné kombinácie alebo doma narábať so stopkami, pre lepšiu inšpiráciu si môžete zacvičiť podľa priloženého videa s tréningom, ktorý pochádza zo SUPER BODY video tréningov.