Odvšadiaľ počúvame o tom, že by sme mali spať aspoň osem hodín denne, aby sme sa ráno zobudili oddýchnuté, svieže a čerstvé. Lenže v dnešnej dobe, kedy do noci pracujeme a skoro ráno nás budia deti, pes, prípadne iné povinnosti, sa táto schéma dodržiava veľmi ťažko. Ľudia sú dnes radi, keď sa im podarí ukradnúť si na spánok aspoň päť či šesť hodín. A aj tie bývajú často prerušované, náš spánok je plytký a budíme sa s vačkami pod očami, akoby sme celú noc ťahali ďalšiu šichtu.

Spať pokojne 8 hodín denne sa v dnešnej dobe javí ako nonsens.
Zdroj: Shutterstock


O tom, že spánok je dôležitý nielen pre našu psychickú pohodu, ale aj pre krásu, snáď netreba pripomínať. Ak máte nepokojné noci, vyskúšajte tieto bylinky, ktorých zázračné upokojujúce účinky sú známe už po stáročia. Uvidíte, ako zmenia kvalitu vášho spánku i celého života.

Valeriána

Jej blahodarné účinky poznajú ľudia na celom svete. Býva prvou voľbou, po ktorej siahajú tí, ktorí trpia nespavosťou. Využíva sa v alternatívnej medicíne a bylinkárstve už od nepamäti. V 16. storočí ju považovali dokonca za všeliek. Ak ju užijete aspoň dve hodiny pred spaním, či už v podobe bylinného odvaru, výživového doplnku alebo si jej esenciálny olej nakvapkáte do difuzéra, výrazne urýchli váš proces zaspávania. Navyše sa postará o pokojný a hlboký spánok, vďaka ktorému sa ráno zobudíte čerstvá ako rybička. Dokáže pomôcť dokonca aj pri chronickej nespavosti.

V 16. storočí považovali valeriánu za všeliek.
Zdroj: Profimedia.sk

Pokračovanie článku na ďalšej strane.