Internet je toho plný. Zázračné diéty a moderné fitness metódy, ktoré sľubujú wow efekt. No čoraz viac profi trénerov sa vracia k osvedčenej klasike, ktorá funguje zaručene. Základné cviky s vlastnou váhou tela. Pri správnej technike uvidíte výsledky za skutočne krátku dobu. Samozrejme za predpokladu, že budete dbať nielen na pravidelné a poctivé cvičenie, ale aj na správnu životosprávu.

Aby ste dosiahli rýchle a viditeľné výsledky, cvičte 4-5 x týždenne. Zdá sa vám to veľa? Nie je to také hrozné, zaberie vám to iba polhodinku denne, čo zvládne každý. Navyše, nikam nemusíte chodiť, nič to nestojí, môžete cvičiť kedykoľvek a kdekoľvek. A za ten efekt to stojí!

1.  Angličák

Pred každým cvičením by ste mali telo zahriať kardio cvikom. Angličák alebo „burpee“, ktorý je ideálny. Úžasne rozhýbete telo, zvýšite tepovú frekvenciu a zároveň efektívne posilňujete. Ideálne, ak angličák budete cvičiť ako tabatu. Tento systém cvičenia pozostáva zo šiestich až ôsmich rôznych dvadsaťsekundových intervalov, medzi ktorými sú desaťsekundové oddychové pauzy.

2. Doska

Doska alebo „plank“ patrí medzi topky. Žiaden iný cvik nie ja tak komplexný a efektívny. Na prvý pohľad to vyzerá jednoducho, no opak je pravdou. Základom, je však správna technika, pri ktorej zapojíte takmer všetky svaly vášho tela. Začnite na 30 sekundách a postupne pridávajte. Keď sa dostanete na 3 minúty, ste tam!

Tu sa dozviete viac:Milujete obľúbený cvik "plank"? Toto je 11 tipov, ako ho cvičiť efektívnejšie!

3. Brušáky

Je to tak. Bez práce nie sú koláče a bez makania nie je pekáč buchiet na bruchu. ABS cviky sú základ. Pozor, nejde len o vzhľad! Za silné brušné svalstvo vám poďakuje aj vaša chrbtica, ktorá získa pevnú oporu. Cvičte klasické sklapky, chrobáka a iné variácie, aby ste posilnili všetky svalové partie.

4. Kliky

Hrudník, ramená, triceps aj brucho. Toto všetko úžasne posilníte a vyrysujete, ak do svojho tréningu zaradíte osvedčenú klasiku, na ktorú prisahajú všetci športovci. Existuje niekoľko variácií, ktoré môžete obmieňať.

5. Drepy

Je jedno, že ste chudučká ako prútik. Pevný zadoček a nohy budete mať len vtedy, ak ho poriadne vymakáte. A bez drepov to nepôjde! Dajte si však pozor na správnu techniku, aby ste si neničili chrbticu a kolená!

6. Výpady

Každý kvalitný profi tréning sa nezaobíde bez výpadov, ktoré vám nádherne vytvarujú nohy a zadok. Rovnako ako pri ostatných cvikoch, dbajte na správnu techniku.

Tu sa dozviete viac: Zacvičte si výpady: Posilníte si nohy a vytvarujete sexi zadoček

7. Cviky s jednoručkami

Aby vaše ruky získali elegantný a sexi vzhľad mali by byť svaly pevné a jemne vyrysované. Pravidelným cvičením s činkami to dosiahnete. Stačia vám kilové alebo dvojkilové jednoručky a zopár efektívnych cvikov.