Určite to poznáte. Kúpite si len pár neplánovaných maličkostí navyše a váš bankový účet je nemilosrdne vybrakovaný. To isté však platí aj o zásobách energie vo vašom tele. Stačí niekoľko preflánovaných nosí, príšerný pitný režim a hneď ste si silami na dne. Čo tak skontrolovať svoj "energetický" účet, aby ste zistili, kde "zbytočne míňate?"

1. Jedzte s rozumom

Základným zdrojom energie pre vaše telo je jedlo, preto by ste pri jeho výbere mali byť zvlášť opatrné. Nie je žiadnym tajomstvom, že potrebujete zmeniť doterajší stravovací štýl, aby ste sa dopracovali k rovnováhe medzi príjmom a výdajom energie.

Ako na to? To, že by ste si mali dopriať menej mäsa a skôr sa vrhnúť na zeleninu, ovocie a celozrnné obilné výrobky, určite viete. Rovnako poznáte aj pravidlo o piatich porciách denne. Ale naozaj ich dodržiavate? Ak nie, je načase s tým začať. Desiatu či olovrant si pribaľte do kabelky, tak sa zbavíte vlčieho hladu aj kolísavej hladiny cukru, ktoré spôsobujú vašu únavu. Telo sa naučí, že dostáva kvalitnú stravu v určitú hodinu, nebude v strese z toho, kedy sa znova „naje“ a prestane si robiť zásoby. Začne konečne normálne fungovať a vy budete mať síl na rozdávanie.

Je načase pozrieť sa na váš jedálniček, je naozaj zdravý?
Je načase pozrieť sa na váš jedálniček, je naozaj zdravý?
Zdroj: Shutterstock

2. Pitný režim

Verili by ste, že za večnou únavou sa môže skrývať málo vody? Ak vám je pitný režim ukradnutým nečudujte sa, že sa ledva vlečiete, hoci ste sa dobre vyspali aj najedli. Od smädu sa vám spomaľuje pulz i myslenie a klesá koncentrácia.

Ako na to? Dve veľké plastové fľaše naplnené vodou na vašom pracovnom stole, malá fľaša vody vždy v kabelke, hoci sa chcete iba vzdialiť do obchodu. Piť až vtedy, keď je vám na odpadnutie, je zločin. Voči vášmu telu aj zdraviu.

Pokračovanie na ďalšej strane.