Mnohí z nás si beh poriadne zamilovali a objavili tajomstvo voľnosti, ktorú v sebe ukrýva. To, že pri ňom vyčistíme myseľ je super, no ak nechceme, aby celá naša snaha obsiahla len našu psychickú pohodu, mali by sme trošku dbať aj na jeho techniku. Prevetrať si hlavu je síce úžasné, ale každého z nás predsa poteší, keď si popri tom vypestujeme aj skvelú kondičku a ešte aj zhodíme nejaké to kilečko navyše, či nie? Verte, že s týmito trikmi to bude fungovať všetko súčasne.

HLAVA A POHĽAD

Dôležité je, mať hlavu vždy vzpriamenú a pohľad upierať dopredu, nikdy nie pod nohy.  Pohľad zameraný na vzdialené objekty nám pomáha podvedome upriamiť našu myseľ na vzdialenejšie, ťažšie dosiahnuteľné ciele a my sme tak prirodzene schopní prekonať väčšiu vzdialenosť.

MYSEĽ

Niekedy je lepšie, ak sa príliš nesústredíme na veci, ktoré robíme. Práve preto by sme na to, že práve bežíme, mali myslieť čo najmenej. Myslite radšej na niečo pekné, čo sa vám počas dňa stalo, započúvajte sa do dobrej hudby, dokonca môžete premýšľať aj o tom, čo si zajtra oblečiete do práce. Skrátka, všetko je lepšie ako myšlienky na to, že bežíte a už vám skutočne dochádza dych.

RAMENÁ

Uvoľnené ramená sú základom behu. Pokiaľ máte strnulý a neprirodzený postoj, pri ktorom sa necítite pohodlne, v podstate bežíte zbytočne. Celá situácia vás totiž stresuje natoľko, že beh je pre vás najnamáhavejšou aktivitou na svete.

Zameriavajte sa na ďaleké ciele.
Zameriavajte sa na ďaleké ciele.
pinterest.com/instagram.com

foto: pinterest.com/instagram.com

RUKY

Naše ruky, okrem toho, že sú uvoľnené, by mali byť ohnuté približne v 90° uhle a mali by sa pravidelne pohybovať vpred a vzad popri našom tele, nikdy nie popred náš hrudník! Takto si nebudeme zbytočne blokovať dych, ktorého pri behu nikdy nemáme nazvyš.

TRUP

Zabudnite na prehnutie sa či dokonca hrbenie! Pri behu potrebujeme mať vyrovnaný trup tak veľmi, ako sa len dá. Len tak dokážeme pravidelne a aj technicky správne dýchať. V opačnom prípade sa pripravte na nepríjemnú bodavú bolesť v boku, ktorá vás skôr či neskôr prinúti s behom prestať.

NOHY

Pomaly ďalej zájdeš! To treba mať na pamäti. Preto by sme pri behu nemali robiť zbytočne dlhé a neprirodzené kroky. Oveľa lepšie je, keď ich skrátime na prirodzenú dĺžku a kolená tiež nedvíhame príliš vysoko.

CHODIDLÁ

To, čo pri behu dostáva zabrať najviac, sú naše chodidlá. Práve preto je veľmi dôležité, aby boli obuté v kvalitných a hlavne, v pre nás pohodlných teniskách určených špeciálne na behanie. Na tomto naozaj nešetrite. Beh je jedna z najlacnejších aktivít, preto poriadne investujte aspoň do toho, čo naozaj nevyhnutne potrebujete.

Čítajte viac:

Schudni s EMMOU do leta: Brutálny 5 minútový workout!

Dostaňte sa rýchlo do formy: Vyskúšajte tieto netradičné SUPER športy

Cvičenie, s ktorým schudnete: Nepotrebujete posilku ani silový tréning

Joga podľa celebrít: Cvičenie, ktoré dokáže s telom zázraky

Máte radi zábavné cvičenie? Vyskúšajte fitness DESPACITO rozcvičku!