Keď sa sedemnásťročná Klára chystala na ďalšiu víkendovú žúrku, fakt nevedela, čo na seba. Prehrabávala sa v šatníku a vylovila odtiaľ koženú sukňu na gombíky, tylové šaty, ku ktorým si plánovala obuť čierne martensy, a v hre boli aj momjeans s vysokým pásom a cropped topom. Lenže nakoniec sa rozhodla pre úplne iný outfit. Stavila na sexi čierny overal so širokými nohavicami a megavýstrihom, ktorý si požičala z maminej skrine. Vyzerala v ňom síce na svoj vek príliš elegatne a dospelácky, ale nech. Keď podobný môže nosiť Phoebe Waller Bridge v jej obľúbenom seriáli Fleabag, prečo by nemohla aj ona? Mimochodom, gymnazistka ani omylom nie je jediná, kto hľadá inšpiráciu v súčasných seriáloch. Keď sa pred pár mesiacmi na obrazovke objavil seriál Fleabag a v ňom hlavná hrdinka šokovala práve výstredným čiernym overalom, ktorý mal výstrih po zem, reagoval na to nielen Twitter, ale aj módne magazíny Stylist či Vulture, ktoré tento sexi look okamžite označili za IT kúsok sezóny. A čo sa dialo potom? Dovtedy takmer neznáma londýnska značka Love, ktorá overal navrhla a predávala za 38 libier, nezvládala tlak objednávok ani nápor nových zákazníčok a nakoniec na svojom e-shope musela oznámiť, že tento kúsok je beznádejne vypredaný.

Euphoria
Euphoria
Zdroj: Shutterstock, Archív

Mocný vplyv

Áno, aj takúto moc majú seriály. A je jedno, či ide o Fleabag, Riverdale, Stranger Things, Jane The Virgin alebo Roztomilé mrchy, čiže Pretty Little Liars, prípadne Euphoria, Skam či 13 Reasons Why, alias Trinásť dôvodov prečo. Každá hrdinka, ktorá sa v nich objaví, sa skôr či neskôr stane známou, ešte známejšou, až sa postupne vypracuje na zoznam najvplyvnejších tvárí. Áno, takto sa z neznámych mien stávajú najskôr malé hviezdičky a potom skutočné star. A tak je pochopiteľné, že tínedžerky sa im chcú podobať, chcú sa rovnako líčiť aj obliekať. A sme pri koreni veci, teda pri móde. Keďže outfity seriálových hrdiniek sú ostro sledované, producenti veľmi dobre vedia, že na každom kúsku oblečenia mimoriadne záleží, a nič nenechávajú na náhodu. Práve naopak, na spoluprácu oslovujú značky a dizajnérov, ktorí dostali skvelú príležitosť, ako dať o sebe vedieť. A tak si Stranger Things „tľapol“ na spoluprácu so značkami Nike, H&M či Levi’s , tínedžerky  z Big Little Lies obliekala značka The Wing a trebárs seriál La Casa de Papel si vzal do parády džínsový gigant Diesel. Spolupráca je to obojstranne výhodná, producenti nemusia investovať do drahých outfitov, zatiaľ čo značky dostanú príležitosť prevetrať svoje nové kolekcie prêt-à-porter a najmä byť viac na očiach.