Medzi nimi sú napríklad neľudské podmienky vo fabrikách v niektorých častiach sveta, nekvalitné a zdraviu škodlivé materiály, z ktorých sa oblečenie šije, uhlíková stopa, ktorú distribúcia oblečenia z druhého konca zemegule zanecháva, a mnoho ďalšieho.

Rezonujú však aj škandály luxusných značiek, ktoré svoje nepoškodené a nepredané oblečenie masovo pália len preto, aby si udržali svoju exkluzivitu a nepredávali tovar pod hodnotu. Všetko sa však dá robiť lepšie, udržateľnejšie a s dobrým úmyslom.

Na tieto fakty upozorňuje čoraz viac svetových iniciatív, najznámejšou z nich je hnutie Fashion Revolution, ktoré má svoju pobočku aj u nás a pravidelne organizuje rôzne eventy a robí v oblasti udržateľnej módy veľkú osvetu. Ďalším veľkým pomocníkom v šírení myšlienok udržateľnosti sú módne blogerky, ktoré čoraz častejšie poukazujú na problémy súvisiace s rýchlou módou. Medzi inšpiratívne osobnosti na česko-slovenskej scéne v tomto smere patrí napríklad blogerka Karolína známa ako inktpotstories, ktorá pravidelne uverejňuje zaujímavé inšpirácie.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Ačkoli transparentnost nevypovídá nic o zodpovědných praktikách dané značky, je fajn se podívat, kolik informací o sobě firma zveřejňuje, resp kolik toho ví o dění v továrnách, kde si nechává vyrábět oblečení. Finální skóre je pouze průměrem několika oblastí, které @fash_rev zkoumá - někde si značky vedou lépe, někde hůř. Mě samotnou potěšilo, že se skóre opět zvýšilo, avšak stále platí, že víc než o udržitelnost, jde o dobrý marketing. Zároveň mě mrzí prázdné sliby o cílech a změnách, které firmy chystají a jenž často nejsou schopny dodržet. Důležité je taky zmínit, že report vznikl před COVID a současná situace tak se vším pořádně zamávala. Ale o tom příště - chystáme pro vás článek na @slowfemme 😉

Príspevok, ktorý zdieľa Karolina (@inkpotstories),

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE.