V posledných rokoch sa nedostala na pomyselný vrchol len fast fashion, kde známe obchodné reťazce zo dňa na deň dokážu odkopírovať kúsky, ktoré luxusné módne domy len včera ukázali na prehliadkach. Najnovšie sa na výslnie dostáva aj trash fashion, ktorý reprezentuje značka Balenciaga. Pravidelne to dokazuje kolekciami, ktoré má pod palcom kreatívny riaditeľ Demna Gvasalia. Excentrický a, zdá sa, že aj alternatívny Gruzínec „vyšperkoval“ značku do absolútneho nevkusu.

Instagram.com/balenciaga

Nosia sa gýče

Prvým signálom, že so značkou nie je všetko s kostolným poriadkom, bola predposledná kolekcia jeseň/zima, ktorej súčasťou boli „ponožkové“ tenisky The Speed Trainer. Povedali sme si, o. k., taký výstrelok ešte môže byť zaujímavý. Neskôr módny gigant vytiahol na scénu tenisky Triple-S Sneaker, ktoré mierne pripomínali vibramy na turistiku, prípadne vesmírnu obuv astronauta. Pri nohe s číslom 38 ste ju naraz mali aj o štyri čísla väčšiu, takže ženy „nabrali“ na nesmiernej zmyselnosti. Tento vtip sa im však vydaril natoľko, že sa okamžite stali (napriek veľkej nepohodlnosti) obrovským hitom. Zohnať ich bolo v prvých týždňoch doslova nemožné. Značka si však ide stále svojou cestou. Nečudo, nikto zatiaľ nevymyslel nič šokujúcejšie a extravagantnejšie. V štýle boomu týchto tenisiek sa značka spojila s firmou Crocs a vytvorili tentoraz hrôzu na platforme. Pár sekúnd po spustení sa ešte čakalo odvážlivcov z brandže, ktorí by si dovolili tvrdiť, že ide o ďalší módny poklad, ale, chvalabohu, mali rozum, a tak táto voľnočasová obuv dostala okamžite prívlastok najhnusnejšie topánky sveta. Skloňovalo sa aj spojenie módna samovražda. Hoci pán Gvasalia obhajoval, že tieto crocsy (a materiály, ktoré sú základom ich tvorby) sú úplne totožné so smerovaním a novou víziou značky, toto im nevyšlo. Tak skúšali ďalej. Pred pár sezónami vytiahli z rukáva ďalší tromf, ktorý potešil predovšetkým všetkých milovníkov firmy IKEA.

Instagram.com/balenciaga

Pre fashion maniakov „odkopírovali“ dizajn nákupnej tašky Frakta (a švédskej značke to mimoriadne lichotilo), ktorý sa teší popularite nielen u bežných smrteľníkov, ale často ju využívajú aj štylisti pri prenášaní množstva oblečenia. Od tej bežnej má však pár rozdielov. Zatiaľ čo nákupná taška z Ikey je z ľahučkého materiálu, ľahko sa čistí a nezaberie veľa miesta, pretože sa dá úsporne zložiť, tá od známej značky je z lesklej kože, kde po čase vidieť každú ryhu. Ten najväčší rozdiel však nájdete v cene: za luxusný variant zaplatíte približne 2 145 dolárov, na ten z Ikey miniete len 0,68 €. Jedným z posledných „klincov“ do rakvy španielskej značky boli modely „Double Shirt“ a „T-Shirt Shirt“.

Instagram.com/balenciaga

Košeľa AKA prišitá na tričku a košeľa na košeli. Prvé spomínané veľdielo stojí 1 095 eur a druhé „len“ 950 eur. Značka tvrdí, že tento atypický kúsok sa dá nosiť na dva spôsoby, takže si tú cenu zaslúži. Buď si oblečieš tričko a košeľu budeš mať spredu, alebo si zapneš košeľu a tričko budeš mať zavesené na chrbte. Čo by na toto smerovanie povedal samotný Cristóbal Balenciaga, ktorý dal rukopis balónovým sukniam, košeľovým šatám a tunikám? Ten, ktorého Christian Dior nazval „pánom nás všetkých“? Asi by len začudovane krútil hlavou, kam sa jeho značka a najmä dnešná móda dostali.

Instagram.com/balenciaga

Čítajte viac: 

Česká hviezda pred oltárom: Toto je jedna z najkrajších neviest, aké ste kedy videli!

Najkrajšie letné outfity známych krások: Cibulková oblečená za desaťtisíce eur!

Kto nemá svojho gay kamaráta, akoby ani nebol: Nová móda á la Kardashian?

Celebritná vojna? Silvia Kucherenko sa obula do Zuzany Plačkovej: Tá jej vracia tvrdý úder!

FOTO vnútri: Ben Affleck nastupuje opäť na odvykačku: Pozrite, v akom zúboženom stave ho tam odviezli