Donedávna sa logo považovalo za prejav najhoršieho nevkusu a synonymum gýča. Ešte teraz si pamätám, ako sa oslavovala kultová taška Celine od Pheobe Philo, ktorá bola taká minimalistická a anonymná, že nemala ani meno, ani logo. Jediný, kto vedel, že ste za ňu utratili aj tri tisícky eur, ste boli vy a možno pár módnych nadšencov. Áno, aj „neukazovať“ bolo cool. Dnes je však všetko inak a grafický dizajn, ktorý bol čistým srdcom a dušou módy 80. a 90. rokov, hlási návrat vo veľkom štýle. Logománia tejto sezóny je však viac ako len plytké retro hnutie, stala sa skôr príležitostným doplnkom a nie prejavom blahobytu. Prečo je okolo nej taký ošiaľ?

Logá by mali byť viditeľné na prvý pohľad, nech všetci vedia, akú značku nosíte. Aspoň tak to hlásia nové trendy.
Logá by mali byť viditeľné na prvý pohľad, nech všetci vedia, akú značku nosíte. Aspoň tak to hlásia nové trendy.
Fendi

Spoluzakladateľ M/M Paris Mathias Augustyniak, ktorý vytvoril obaly albumov pre Madonnu či Björk a pracoval na kampaniach s géniami ako Riccardo Tisci a Nicolas Ghesquière, pozná dôvod. Vraj to dnes dizajnéri majú ťažké. Musia bojovať s tým, že vizuálne módu vnímame veľmi rýchlo, a tak sa snažia zachytiť našu pozornosť slovami alebo odvážnymi vizuálmi. „Teraz viac než kedykoľvek predtým musí byť jasné, odkiaľ oblečenie pochádza,“ tvrdí odborník a má ešte jedno vysvetlenie. V tejto sezóne totiž naplno fičí pravidlo – čím väčšie, tým lepšie. A čo už viac vyjadruje filozofiu a estetiku značky než jej logo? Má obrovskú silu a zároveň je najväčšou zbraňou na predaj. To si uvedomujú takmer všetky módne domy od tých najluxusnejších až po tie, ktoré ešte len začínajú.

Vzkriesenie vintage printov

Obnovený triumf logománie nie je náhoda. Móda slobodne cestuje do minulosti a pravidelne pripomína, na čo sa
zabudlo. Symbolický monogram Louisa Vuittona naďalej pretrváva, hoci v novej podobe vďaka Virgilovi Ablohovi a objavuje sa všade, kde sa len pozriete. Značka Versace znovuzrodila svoju medúzu z úcty k zlatým rokom brata
Gianniho a o Gucciho gangovom šialenstve, ktoré celé logomániové šialenstvo odštartovalo, ani netreba hovoriť. Ikonické plátno potiahnuté symbolom GG, ktoré sa na trh dostalo koncom 70. rokov ako kolekcia doplnkov Gucci,  bolo
v raných dobách premenované na Gucci Plus a v roku 2015 sa vyvinulo na GG Supreme à la Alessandro Michele. Práve on patril medzi prvých odvážlivcov, ktorí módny svet nakopli do vzkriesenej éry logománie.

Mileniáli jednoduchologá milujú a vďaka nim hľadajú svoj štýl. Nie sú to len oni, ale aj pamätníci, ktorí, ak mali rozum, svoje staré vintage logo kúsky odložili na povalu a teraz ich s obrovskou pýchou prezentujú ako svoje najväčšie poklady.

Mileniáli jednoduchologá milujú a vďaka nim hľadajú svoj štýl. Nie sú to len oni, ale aj pamätníci, ktorí, ak mali rozum, svoje staré vintage logo kúsky odložili na povalu a teraz ich s obrovskou pýchou prezentujú ako svoje najväčšie poklady. Áno, máme na mysli starý dobrý saddle bag s povestnou potlačou, ktorý Dior predstavil ešte na jar v roku 2000 vďaka Johnovi Gallianovi a teraz mu Maria Grazia Chiuri dala zelenú. Pred niekoľkými rokmi mal veľmi malú hodnotu, dnes je trojnásobne vyššia.

Aj Cara Delevingne prisahá na veľké nápisy. Čím väčšie, tým lepšie.
Aj Cara Delevingne prisahá na veľké nápisy. Čím väčšie, tým lepšie.
DKNY

Nebola to náhoda

Ani v prípade kabelky Fendi Baguette, ktorá sa tiež vo svojich začiatkoch predávala oveľa menej, než sa od nej čakalo.
Striedavé logo FF, ktoré vytvoril Karl Lagerfeld v 90. rokoch a ktoré sa pôvodne volalo Zucca print, sa tiež vracia s veľkou
slávou. Fendi nakoniec svoje kultové logo FF z roku 1974 obnovilo vo všetkých nových kolekciách. A čo spravil Demna
Gvasalia s Vetemens a Balenciagou, ktorej posledné kolekcie sú odvrchu po spodok „označkované“ písmenkami BB? Áno, týka sa to aj značky Balenciaga, ktorá takéto gestá nikdy nepotrebovala. Gruzínsky dizajnér používal ľahko rozpoznateľné logá s iróniou, keď už ako súčasť kolekcie SS17 vylepšil luxusné zimné oblečenie značiek športového oblečenia Champion a luxusný zimný odev značky Canada Goose. Môžeme pokračovať menovaním značiek Kenzo, YSL, Valentino, Prada, no dokonca aj „čistá“ Stella McCartney ozdobila slávnu kabelku Falabella bag svojím menom.

Fashionistky vedia, čo sa dnes nosí. Veľké a nápadné logá, ktoré sa kedysi považovali za gýč. Nuž, časy sa menia.
Fashionistky vedia, čo sa dnes nosí. Veľké a nápadné logá, ktoré sa kedysi považovali za gýč. Nuž, časy sa menia.
Fendi

Pre všetky fashionistky

Je to jednoducho tak, že dnes nie je žiadna veľká módna značka, ktorá by svoju identitu neprezentovala cez vlastné logo, a mnohé svojim logám či monogramom dopriali refreš a nový styling. Tak ako Christopher Shannon, ktorý zmenil logo Timberland na Tumbleweed. Nový kreatívny riaditeľ spoločnosti Calvin Klein Raf Simons predstavil aktualizované logo americkej módnej značky, ktoré navrhla britská grafická legenda Peter Saville. Ten mal prsty aj v novom logu britského dedičstva značky Burberry, ktoré sa prvýkrát po dvadsiatich rokoch zmenilo, za čo môže kreatívny riaditeľ značky Riccardo Tisci. Saville navrhol prepojenie TB v bielej a medovobéžovej farbe pre moderný monogram, ktorý je odkazom na logo z roku 1908, a Tisciho nová kolekcia nesie monogramové prvky nazvané po zakladateľovi značky Thomas Burberry Monogram. Lebo, ako píše Vogue, písané slovo je v súčasnosti jednou z najcennejších komodít v móde. A EMMA dodáva, že túto sezónu patrí do šatníka každej správnej fashionistky. 

Pred pár rokmi nevkus, dnes veľký trend. Viditeľné nápisy na oblečení jednoducho dostali druhú šancu.
Pred pár rokmi nevkus, dnes veľký trend. Viditeľné nápisy na oblečení jednoducho dostali druhú šancu.
Balenciaga