Časy, keď sme sa o módnych novinkách dozvedali z katalógov, sú nenávratne preč. Ak sa vyberieš do nákupného centra, je málo pravdepodobné, že objavíš niečo, čo si ešte nevidela. Tisíckrát omieľaná veta o tom, že nakupovanie cez internet nahradí kamenné predajne, totiž pomaly, ale isto naberá na význame a okrem spôsobu, ktorým získavame informácie, sa mení celý systém nakupovania. Sci-fi predstavy o budúcnosti módneho priemyslu, keď si topánky vytlačíme na 3D tlačiarni a oblečenie nám ušije robot presne podľa našich mier, sa už niekoľko rokov dostávajú do praxe a prechádzky medzi butikmi s papierovými taškami v ruke onedlho môžu byť raritou.

Áno, Instagram je najpopulárnejší a zároveň najväčší módny butik súčasnosti.
Áno, Instagram je najpopulárnejší a zároveň najväčší módny butik súčasnosti.
Zdroj: Archív

Módne značky sa viac ako 100 rokov snažili vyšperkovať svoje predajne do rozprávkovej podoby tak, aby sme pri ich návšteve zabudli na okolitý svet a nechali sa uniesť emóciami z nakupovania, no dnes sa do podobného stavu eufórie dostávame viackrát za deň. Najpopulárnejší a zároveň najväčší módny butik súčasnosti totiž nosí každý z nás vo svojom vrecku a podľa štatistík ovplyvňuje nákupné správanie viac ako 500 miliónov ľudí.

Pokračovanie článku na ďalšej strane.