Ikonická sedlová kabelka značky Dior debutovala na módnom móle v kolekcii Johna Galliana na jar / leto 2000. Netradičný sedlový tvar, mnohé materiálové prevedenia a nosenie nakrátko tesne v podpazuší naštartovalo úplne nový trend kabeliek, ktorý sa hodil k vtedy aktuálnemu „ugly-chicu“.

Tento ikonický kúsok značky Dior môže byť váš.
Zdroj: Dior

Kabelka sa rýchlo zaradila k základným kúskom luxusného módneho domu Dior a stala sa najžiadanejším doplnkom street-stylových ikon. O šesť rokov neskôr Galliano skonštatoval, že sa zo sedlovej kabelky stala klasika a navrhol ju v dvanástich prevedeniach, inšpirovaných dvanástimi rôznymi národmi. No o rok neskôr začala jej hviezda upadať a zákazníci začali o atraktívny doplnok strácať záujem. V roku 2010 Galliana nahradil v módnom dome Dior Raf Simons. Roky plynuli a o sedlovú kabelku sa nik veľmi nezaujímal.

Keď sa ale v roku 2014 objavila na verejnosti Beyoncé so svojim vintage modelom, opäť o ňu vzbudila veľký záujem a mnohé VIP dámy ju nasledovali. Nárast popularity sedlových kabeliek inšpiroval značku Dior k tomu, že sa rozhodla vrátiť ikonickú siluetu do svojho portfólia. V roku 2018 predstavila v kampani na jeseň/zimu nový model v mnohých farbách a dizajnoch, ktorý sa predával ako horúce žemle.

Zdá sa, že sedlová kabelka módne zmeny úspešne prežila a dnes je skutočne klasikou.